חוכמת הקבלה בערוץ 2

photo_rav_gh70_261.jpg

צוות צילום של תוכנית הטלוויזיה "עובדה" שבראשו עומד העיתונאי והבמאי רוני קובן, ביקר לאחרונה במרכז שלנו בפתח תקווה. הצוות עבד במשך חמישה ימים במטרה להבין מה מתרחש כאן. מכיוון שאנחנו פתוחים לכולם, הסכמנו לארח אותם.

קיים כמובן החשש שהם לא הבינו אותנו כלל, ויציגו תמונה מסולפת על הפעילות שלנו. לא יכולנו להשפיע על תוכן התוכנית, אך גם לא יכולנו לסרב ולהפסיד הזדמנות לספר על חוכמת הקבלה, במיוחד בתוכנית של הערוץ הפופולארי ביותר.

בסך הכול מדובר בחבר'ה נחמדים, אך העבודה בתוכנית כזו מחייבת לייצר חומר שערורייתי. היום נראה מה הם "בישלו".

למעשה גם לא קל להבין מה מביאה חוכמת הקבלה לאדם. באופן אישי אני מצפה שהצופה, שמרגיש את המשבר, יבין בין המילים שמוצע כאן פתרון… החשיפה הזאת נעשתה למענו!

laitman_2008-12-08_roni-kuban_w.jpg

9 comments

  1. כבוד הרב לייטמן ערב טוב וחג אורים שמח,

    שמי מירי, בת 43, חילונית, אם ל-2 , וראיתי את התוכנית "עובדה" הערב בערוץ 2. רציתי לחזק את ידייך וידיי כל קב' "בני ברוך" באשר הם ולומר לכולם להמשיך ולהפיץ את חוכמת הקבלה ולא משנה איך יקטלגו אותנו, לא משנה איך יקראו לנו כת/קבוצה/קיבוץ/מחלקה/זרם או לא משנה מה. מי שכבר הגיע מרגיש בבטן שזה הדבר הנכון לעשות.  

    אני אישית רציתי לומר לך תודה ענקית לכך שערוץ הקבלה עלה לשידור ללא תשלום, אותי זה היציל! בדיוק לפני חודש וחצי, בדיוק כאשר שהגעתי לנקודת השפל הכי נמוכה בחיים שלי (כאשר ממש לא חסר לי דבר). בדיוק כאשר הייתי צריכה או יותר נכון הייתי מוכנה, נגלה לפניי הערוץ. רציתי לשתף אותך ואת כל הקוראים בסיפור אישי קטן, כדי שיחזק את כולנו. כבר כמעט 3 שנים שאני מתפללת כל לילה לאלוהים ומבקשת רק דבר אחד: "אלוהים, תן לי את האור והכוח שלך להתמודד עם כל מה שאתה נותן לי". אף פעם לא ייחסתי חשיבות למילים שבחרתי, הרי לא ביקשתי שום דבר מוחשי… לא כסף, לא בריאות, לא יופי… לפני חודש וחצי קיבלתי "בום" בבטן ואת התשובה עם החשיפה לשידורי ערוץ 66 . ומאז כאילו הכל מתחיל להסתדר מעצמו, אני לא עשיתי דבר (למעט לימוד, רב וקבוצה), יד נעלמה עשתה עבורי, יש לי הוכחה בשטח שזה פועל בדיוק כמו שאתה מלמד בשיעורי הבוקר עם הבנים… פתאום אני מתחילה להבין את החיסרון בכלי שלי, ואיך מישהו שם את הקריאה הנכונה בפי וכיוון אותי לומר את זה כ- 3 שנים לפני… וזה בדיוק כמו שאתה מלמד 3-5 שנים …זה מגיע, זה מצמרר כמה שזה אמיתי.

    תודה לכולם וכל הטוב שבעולם לכם,  מירי Smile

  2. צפיתי, נקווה שמי שהיה צריך להתעורר ולו במעט או לראות שיש תקווה , קיבל את המסר. "די לחכימא ברמיזא" Wink

  3. כבוד הרב לייטמן,

    היה תענוג לראות אותך בערוץ 2. אני חושבת שיחסית לתוכנית מסוג זה, שנוטה להציג דברים שליליים ושערוריות, בני ברוך הוצגו באור חיובי.

    תודה לך, על השליחות הנפלא שאתה עושה לעולם, הלוואי שבזכותך יגדל כאן דור חדש שידע את תורת האמת.

    באהבה והערכה רבה!

    קרן.

  4. לכבוד הרב לייטמן,

    אכן התוכנית 'עובדה' שימשה כצינור לפרסום קיומכם והיותכם. עד כה לא שמעתי עליכם, אלא על 'מרכזים' אחרים דומים (אם כי אינכם מוגדרים כלל וכלל כמרכז, כפי מה ששמעתי בראיון המורחב עם רוני קובן).

    לגבי התוכנית, איני יודעת אם היא סילפה או לא, אך מי שירצה להבין את הדברים בצורה הרחבה שלהם, יוכל לשמוע את הראיון המורחב, וכן הלאה. ואף על פי שגם בראיון המורחב, ניתן להבין לכאן או לכאן – הוא הרבה יותר מדוייק ומעמיק במידת מה, והרוצה למצוא חסרון דווקא – ימצא בין כך ובין כך.

    לי, באופן אישי ישנן שאלות אחרות, שלא נשאלו בכתבה ושלא מצאתי עליהן תשובה בכתבה, בראיון או במקום אחר בערוץ, אם כי הצצתי לא מעט.

    את שאלתי אני שואלת, מתוך כך שהרב עצמו אמר, כי הוא דווקא היה מעוניין לשמוע את התגובות השליליות, ומתוך כך ללמוד ולהחכים על מנת להפיץ את אותו דבר טוב בחכמת הקבלה, בצורה הטובה ביותר.

    אחד הדברים שמאוד קשים לי בערוץ או בכלל, הו בצורה הפשוטה ביותר – הקשר לתורה ולקיום המצוות. שמעתי כי המושג 'מצווה' והקשר לדת ומהי דת, על פי חכמת הקבלה הינם שונים במשמעותם מהמשמעות הרגילה שאנו משתמשים בה. אך אני מדברת דווקא על המושגים הרגילים.

    בתור בחורה דתית-תורנית, איני מבינה בצורה ברורה את הקשר של חכמת הקבלה, אותם הנכם מנסים ורוצים להפיץ – ביחס לעולם הדתי, הדתי לאומי, החרדי.

    אני מבינה כי אין כאן כפיה דתית, ואין כאן כל סוג של מיסיונריות, אך ישנו טעם שכזה, וזה כבר אומר 'דרשני'. לאו דווקא בנפשות הפועלות, כדוגמת הרב וכו', אלא בנגיעות הניו-אייג'יות הקלות הניבטות מכל פינה בעולמנו, ברצון לחבר סוג של 'עצות לחיים', ובנוסף לכך – כל זה ללא קשר וללא אמירה בוטחת ופשוטה בערוץ/באתר (אולי יותר ויותר בשיעורים) של קיום התורה והמצוות.

    גם אני בחיפוש רוחני, גם אני בשינוי פנימי מתמיד, גם אני נמצאת בשינוי חשיבתי מתמיד, גם אני חוקרת ולומדת את עצמי במסעות החיים, אך קודם כל אני דתיה, משתדלת לקיים את התורה ומצוותיה, גם אם איני מבינה את כל כוונותיה, מאמינה בה', ומאמינה שלא את הכל אני יכולה לתפוס בשכלי, ומה שאיני מבינה אני מתפללת עליו ומבקשת עליו. וזה אינו מובן לי כאן.

    האם יש לחכמת הקבלה שאתם מפיצים קשר לתורה ולמצוותיה? אמנם אתם לא משיחסטיים, אך האם אפילו בקריאה בשם אחר – תנועת "בני ברוך", אינכם מבדילים את עצמכם כתנועה משפיעה שאין לה קשר לעם ישראל לדורותיו?

     איני שואלת את שאלותיי מתוך טרוניה, ואם היתה לי במה פרטית יותר, ולא ציבורית כזו, הייתי שמחה לשאול את שאלותיי בלי לפגוע בשום צורה או אחרת, בכוונה שהיא אכן טהורה וזכה, והנוגעת לנו כיהודים.

    כל טוב,

    יקרת.

  5. לדעתי עשו פרסום די טוב.

    השאירו את הצופים עם התעניינות וסוג של חוסר סיפוק הדורש בדיקה מעמיקה – מהידך הם יחפשו את "בני בורך" האינטרנט ויחשפו לעולם יפה..

  6. הדס מהקבוצה הוירטואלית

    יישר כח על הראיון בתוכנית "נפגשים עם קבלה" ועל תוכנית "עובדה" – כך יכולנו לקבל הצצה לעולם הגשמי שאותו בחרנו לעזוב בנפשינו,

    וראינו מה גודלה של ההשפעה במקום צנוע ואנושי כמו בית קבלה לעם:)

    לחיים בני ברוך!

  7. אני צפיתי בתוכנית ויצאתי יותר מחוזקת יתרה מזו, צפיתי יחד עם בעלי ובעלי פעם ראשונה לא גילה התנגדות ופשוט הקשיב

     תודה לכם בני ברוך היקרים

    רחלי

  8. רב לייטמן היקר וקבוצת בני ברוך,תודה רבה על פרסום חכמת האמת. חכמת הקבלה זה הדבר שחסר לכל אחת ואחד בדורנו,אם בידיעה ואם לא,למזלנו היקר קיבלנו את הרב לייטמן,אין לי מילים לבטא את הערכתי ושימחתי.בהמון אהבה ,אילנית לוי

  9. לרב ליטטמן היקר, כבר הגבתי באתר של אילנה דיין ומאד מצפה לתגובתך ;עבודתך מבורכת וכל האנשים שעבדים איתך , לומדים איתך

    ומגלים רצון כה נפלא למידות טובות, לשינוי פני העולם , מבורכים ונארצים.

    איך אנשי עובדה לא הבינו שבכדי להעביר תכנית עליכם הם היו צריכים

    ראשית כל להיות תלמידך.

    אני מודה אל פינת גן עדן שנתת לנו בטלויזיה ומאכלת לך ולכל תלמידך

    כלטוב והצלחה.

    הראש מרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest