דף הבית / קבלה ומדע / טבע / פרקטליות של הטבע

פרקטליות של הטבע

שאלה: במדע קיים המושג "פְרָקְטָלִיוּת". אם לדוגמה מפוררים גביש קריסטל לחלקים, נוצרים פרקטלים, כלומר קריסטלים קטנים בעלי צורה זהה לחלוטין לזו שהייתה לגביש הקריסטל הגדול. בטכנולוגיה המושג "פרקטליות" אופייני להולוגרמה שכל חלקיה מכילים את הציור המלא שלה. כיצד תופעה זו מתוארת בחכמת הקבלה?

תשובתי: הטבע כולו הינו מערכת אחת יחידה שמורכבת מעשר ספירות או מחמישה חלקים, מה שמכונה הוי"ה. כל חלק במערכת מורכב מתת מערכות הדומות למערכת הכללית וכך למעשה עד אין סוף. אסור בשום אופן, לבצע ניתוח מספרי עד לאיזו מידה המערכת הכללית מחולקת לתת מערכות ואלה לעוד ועוד.

כל חלק מתת מערכת, בכל מקום שיימצא, משפיע על המערכת כולה דרך אין סוף סוגים של קשרי ביניים. לכן אם  האדם "נאחז" בסך הכול בחלקיק אחד קטנטן של המערכת הזאת, אז הוא מוצא בו תמונת מיקרו שלמה של כל המערכת שמתוכה הוא מקבל דימוי מסוים עליה. באופן כזה, מושג כל המבנה של הוי"ה במלואו, ולא רק אלמנט אחד של המערכת. בין אם החלקיק קטן או גדול, המבנה של הוי"ה תמיד מושג בשלמות, כפי שגם לאדם בעולמנו קיימים חמישה חושים, ללא קשר לגילו, גם לילד קטן, גם לאדם בוגר וגם לזקן, כך גם כאן.

הערה: מנקודת מבטה של הפיזיקה הקוונטית, בטבע הגשמי יש גבול לפרקטליות, מפני שעולמנו יכול להתחלק לבלוקים, פיקסלים, ולא יכול להיות פחות מבלוק אלמנטרי. הפרקטליות של העולם הגשמי מסתיימת בפיקסלים הללו. מה קורה ברוחניות?

התייחסותי: ברוחניות, פיקסל גם הוא בסך הכול פיקסל. הוא חייב להיות מורכב מעשרה מיקרו חלקים שלו, אבל אנחנו לא יכולים לתפוס אותו מפני שהחושים שלנו תופסים רק קוונטים של אור. מצב כזה קיים גם באור העליון. כל אור מתחלק לחמישה חלקים, שמתחלקים לעוד חמישה ולעוד חמישה. אין ביכולתנו לתפוס חלק אם הוא קטן מ–1/125 מהאור הכללי, מפני שחסרה לנו רזולוציה ברצונות שלנו. פחות מרזולוציה מסוימת, כבר לא קיים אצלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest