דף הבית / אקטואליה / "פרה" נוסח ביל גייטס

"פרה" נוסח ביל גייטס

ביל גייטס השקיע 40 מיליון דולר ליצירת סופר-פרה, שתניב פי ארבע יותר חלב. לדבריו, הדבר יסייע לאנושות במאבק בעוני וברעב  (לינק לכתבה)

אני מניח, שהבעיה איננה מסתכמת בחליבת פרה, אלא יותר בהפצתו ושיווקו של החלב. למשל, ישראל נמצאת במקום ראשון בכמויות החליבה, אבל החלב כאן לגמרי לא זול מפני שהשוק מווסת ומוסדר לחלוטין.

בדרך למכירה ואספקת חלב יש לא מעט מכשולים, או שמדובר במכירת חלב במחירים מוזלים באופן מלאכותי, או במיסים, או במונופול של מעט חברות וכולי, כל אלה יבטלו את כל המאמצים של ה"נדיבים".

בשל הקשרים המעוותים על ידי האגו, האנושות אינה מסוגלת לדאוג למשהו שיהיה מועיל ויעיל באופן ריאלי עבור הנזקקים. נעשים ניסיונות כאלה, אולם תאוות הבצע מקלקלת הכול ופוגעת בכול. לכן, אפילו אם מתישהו סופר-פרות יתנו פי ארבע יותר חלב, זה לא יגיע או יעזור לנמענים אפריקאים ואסיאתיים. במקרים קיצוניים ישפכו אותו כדי לא להוזיל את המחירים.

לפני שמשקיעים בפרויקטים דומים עלינו להשקיע באיחוד אנושי. ללא איחוד, הכוונות הטובות שלנו הן חסרות תועלת. אין צורך להמציא דברים חדשים, אם לא הוכנו עבורם תנאים מתאימים. אם היינו פשוט שומרים מצרכים "עודפים", שכיום נזרקים לאשפה, היינו יכולים לספק מזון להמון רעבים. במערכת היחסים הנוכחית, בכלכלה ובחברה הנוכחיים זה לא מעשי. לכן הבעיה איננה יצירתיות, אלא בני האדם וליתר דיוק, הפירוד ביניהם.

אם נתאחד, נדע כיצד לנצל בצורה נכונה את המשאבים, שלמעשה עומדים לרשותנו בשפע. אם האנושות תחיה כמשפחה אחת, היא תמצא דרכים נכונות לחלוקת סחורות, ואז אפשר יהיה להתחיל לחשוב על יצירתיות. עד אז החלב וכל השאר ייעלמו בבטן שלא יודעת שובע של האגו שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest