דף הבית / כלכלה / כסף / פעולות המחאה נגד "הטרור הפיננסי" בארה"ב

פעולות המחאה נגד "הטרור הפיננסי" בארה"ב

ידיעה: "מחאותיהם של אזרחי ארה"ב נגד הניצול של הבנקים הגדולים נמשכות בערים רבות ברחבי המדינה.

ג'ורג' סורוס מבין לליבם של משתתפי ההפגנות בניו יורק ובערים אחרות של ארה"ב, שמוחים נגד הניצול מצידם של הבנקים המרכזיים במדינה. הוא דיבר על מצבם הלא-מזהיר של היזמים הקטנים, שחלק גדול מהם פשטו את הרגל.

הוא גינה את ההזרמה הבלתי מבוקרת של כספי משלמי המיסים לחילוץ הבנקים שנפגעו במשבר: הפיתרון הוא לא להשקיע את ההון בבנקים, אלא צריך לפטור אותם בהדרגה מהשקעותיהם הלא מוצלחות ולאפשר להם להרוויח באופן עצמאי.

באמצע ספטמבר, משתתפי תנועת "לכבוש את וול סטריט" הקימו עיר אוהלים בסמוך לבניין הבורסה בניו יורק, ומאז הם עורכים את ההפגנות נגד "הטרור הפיננסי".

בשיקגו הם תופפו בתופים בסמוך לבנק הפדרלי. בבוסטון עברה צעדה במרכז העיר. בלוס אנג'לס המפגינים התאספו לפני בניין בית המשפט שבו נערך משפטו של רופא המשפחה של מייקל ג'קסון. בסנט לואיס הם התקבצו מתחת ל"קשת השער למערב" ובידיהם שלטים שהאשימו את הבנקים המרכזיים במדינה ברווחים מופרזים.

טענותיהם של המפגינים דומות: הם יוצאים נגד "החמדנות התאגידית", נגד האבטלה ונגד אותו התפקיד ששיחקו המוסדות הפיננסיים המובילים של ארה"ב בהרעת המצב הכלכלי במדינה.

אין למפגינים אף מרכז ארגוני. הם מתאמים את הפעולות שלהם דרך הרשתות החברתיות "פייסבוק" ו"טוויטר". הרשתות החברתיות גם מאפשרות לכלי התקשורת להקדיש תשומת לב למפגינים. פעילי התנועה מספקים גם תחבורה, אוכל וביגוד חם – הכול דרך הרשתות החברתיות.

פעולות מחאה מתוכננות להתקיים גם בדטרויט, פורטלנד, מיניאפוליס ובולטימור, וביישובים שתושביהם לא הצטיינו בפעילות פוליטית: מייסון סיטי, ליטל רוק, מובייל, סנטה פה ועיירות נידחות אחרות.

כלי התקשורת האמריקאים מניחים שמה שהאיץ את הפעילות הפוליטית של האזרחים הייתה הפגנת המחאה ההמונית הגדולה ביותר, שנערכה בשבת במסגרת מחאת "לכבוש את וול סטריט" בניו יורק. משתתפיה ניסו לחסום את התנועה על הגשר ברוקלין, על אף שהמשטרה לא אפשרה להם לעשות זאת. המשטרה עצרה אז יותר מ-700 מפגינים".

התייחסותי: וזוהי רק ההתחלה, כפי שנכתב בבלוג הזה לא אחת כבר מזמן. לא צריך להיות נביא כדי להבין: בעולם שקשור גלובלית, כל האירועים בהכרח מתפשטים בהדרגה בצורה שווה בעולם כולו. כל האירועים שאתם מעוררים – יחזרו אליכם בבומרנג, בעוצמה כפולה פי כמה וכמה.

ידיעות קודמות בנושא:
בניו יורק נעצרו 500 לוחמים נגד "הטרור הפיננסי"
פעולת מחאה בארהʺב
מחאה המונית בוול סטריט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest