פעולה ללא כוונה

שאלה: כל הפעולות שלנו, כל מה שאנחנו עושים, צריך להיות מכוון לגילוי הבורא. רק כך אנחנו צריכים לקבוע את היעילות של הפעולה שלנו. ואם לאחר בירור מתברר, שזה לא מכוון לגילוי הבורא, אז האם עדיף לנו, מה שנקרא, "שב ואל תעשה עדיף"?

תשובתי: לא. מה שלא יהיה מצבכם, בכל מקרה צריך לפעול. ישנם מקרים שהאדם כאילו "מת", אבל הוא בכל זאת צריך לבוא לקבוצה, להיות נוכח בה, אפילו שיישן בזמן השיעור. הוא חייב לבצע איזה שהן פעולות בסיסיות.

כי פעולה מכאנית, היא למעשה לא מכאנית. אם אני מסוגל לעשות לפחות איזו שהיא תנועה קטנטנה, זה אומר שבה משתתף הרצון שלי, אחרת לא הייתי יכול לזוז מהמקום.

שום מולקולה, שום אטום לא יכול היה להסתובב אם לא היה פועל בו רצון. אלקטרונים שמסתובבים סביב הגרעין, אלה רצונות, מפני שכל החומר זה רצון לקבל. לכן, בכל האטומים, המולקולות, האלקטרונים קיים צורך עצום להגיע למצב של רוויה.

מצב של רוויה שנוצר בחלקיקים אלמנטאריים, כתוצאה נניח מ"המפץ הגדול", יורד אליהם עוד מהמדרגה הרוחנית ומפעיל את כל היקום בכל התפתחותו. לכן הם נמצאים בתנועה בלתי פוסקת בחיפוש אחר תענוג, מילוי, כי רק בצורה כזאת הם יכולים להביע את הצורך שלהם במילוי. נדמה להם, שהם רצים אחרי המילוי.

כך גם אנחנו, המורכבים מחלקיקים אלמנטאריים אלה, כל החיים רצים אחרי תענוג. ההשתוקקות הזאת מתגלה ברמה אחרת, אבל לאותו הכיוון. לכן אנחנו צריכים לבצע פעולות מכאניות, אפילו שברמה רגשית הן עדיין אינן ניתנות לביצוע.

לעיתים אנחנו חושבים: "מה אני אשב עם האנשים האלה, על מה יש לי לדבר איתם? אני בכלל לא רוצה בזה. איך אני יכול לשקר לעצמי ולאחרים?".

תשקר לעצמך ולאחרים, תעמיד פנים, תשחק בזה שאתה חבר שלהם! אבל תדע שזה משחק, שקר, כי אתה עושה זאת במודע. זה חלק מההתפתחות שלך.

"איך אני יכול?! אני הרי אדם ישר! מה פתאום שאני אשב איתם, אוכל, אתחבק? בכלל לא אכפת לי מהם. אם היינו אוהבים זה את זה, אז זה עניין אחר. אבל כך, אני לא מרגיש אותם כחברים".

נכון! אתה לא מרגיש אותם. ואתה עוד תשנא אותם כמו תלמידי רבי שמעון. ומה אז, כולם צריך לברוח זה מזה בגלל ההרגשות שלהם? להיפך, צריך במודע להתעלות מעל זה, בכך שמבינים, שכך האגו שלנו מדבר בתוכנו.

תפעל אף על פי שאתה לא רוצה, כי הרצונות שלך הם בתוכך, והרצונות הם מבחוץ. אחרי הפעולות יבואו רצונות אחרים, מפני שהאור העליון משפיע אפילו על פעולות ללא רצון. נאמר: "מצוות אינן צריכות כוונה". אפילו אם אתה מבצע אותן בצורה מכאנית האור העליון בא עליהן.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 21.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל תיתן לניצוץ שלך לִכְבות
בדיקת תיאום בין שני העולמות
כיצד לבדוק שהבקשה נכונה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest