פסח זה חג מיוחד

שאלה: כיצד אפשר לרכוש את הכוח המכונה "משה"? אתה הרי אומר שהוא לא קיים בטבע.

תשובתי: משה (מהמילה "מושך"), זו תכונה שמתעוררת בנו ומעלה אותנו מהתחתית של "הר סיני" לפסגה שלו, אל הפסגה של השנאה הכוללת. בזה שאדם מטפס עליו, הוא משיג את הבורא שנמצא שם.

אי אפשר לעקוף את ההר הזה, אני חייב לעלות עליו, כזו היא הדרך של כל העולם. היום כל האנושות ניצבת סביב הר סיני, סביב שנאה עצומה שמפרידה אותנו. אבל, יחד עם זה, מתגלה שיטה שנקראת "תורה". תורה, זה אור, שמחזיר אותנו למקור שלנו בפסגת ההר.

אנחנו לא צריכים להתאמץ במיוחד, אין ממה לפחד, כיוון שבכך שנרכוש את השנאה הענקית, אנחנו ניצבים בתחתית ההר ומקבלים שיטה שבעזרתה אנו יכולים לעלות בהדרגה, בהשלמה ובעזרה הדדית זה לזה.
ואז הר סיני יהפוך להר מוריה שבפסגתו נמצא בית המקדש, המקום שבו מתגלה הבורא.

בעיקרון, זוהי מהותו של חג הפסח. לכן דווקא ממנו מתחילה הספירה של לוח השנה של קיום העם, הקיום של
האנושות החדשה.

לפני קבלת התורה, האנושות התפתחה כמו בהמות. אבל החל מרגע זה ואילך, מופיע הקשר עם הבורא, עם הכוח שיכול כל הזמן להעלות אותנו מעל לאגו ולעזור לנו לטפס על הר השנאה בהתקרבות יותר ויותר גדולה בינינו.

יחד עם זה, אנחנו יותר ויותר משיגים את הבורא, מפני שבתוכנו כבר מופיעים שני כוחות – כוח אגואיסטי וכוח אלטרואיסטי, וכאשר אנחנו בונים את עצמנו מאותם הכוחות, אז בקשר ביניהם מופיע מצב שנקרא "השגת הבורא" או ה"נשמה".

שני הכוחות יורדים מלמעלה, אבל אנחנו משקיעים מאמצים כדי לא לבטלם באופן הדדי, אלא לחברם יחד, בכך שמציבים ביניהם את ההתנגדות שלנו ומנסים ליצור ביניהם מחדש את ההרמוניה, על ידי זה שמחברים
ומצרפים חלקים שלא מורכבים ביניהם, אז ההרמוניה הזאת יוצרת את הנשמה שלנו, את הקיום העליון שלנו.

לכן אנחנו מחשיבים את חג הפסח כחג החשוב והעיקרי ביותר, כי הוא מסמל התחלה של יצירת האדם  (מהמילה "דומה" לבורא).

ודאי, שכאן קיימים המון דקויות, חוקים, ניואנסים למיניהם, שמראים רק איך לכסות בצורה נכונה את האגו בתכונת האהבה, ולא יותר מזה. הכול מסתכם רק בזה!

אנחנו יכולים ללמוד על החג הזה עד לפרטים הקטנים ביותר: מדוע מותר לאכול את זה, ואת זה לא, למה פסח מתחלק לשבעה ימים, למה שותים ארבע כוסות של יין ומדוע מקיימים מנהגים אחרים שמתוארים בהגדה של פסח.

אבל אלה הן בסך הכול פעולות שאותן אנחנו צריכים לבצע בכל מדרגה לצורך חיבור נכון של פלוס ומינוס, תכונת קבלה ותכונת השפעה, שנאה ואהבה, עד שנכסה את השנאה באהבה, ויחד הם יתנו לנו הרגשה של השגה, דבקות עם הבורא.

באופן כזה אנחנו לא יוצאים סתם מאגו קטן לאהבה, אלא מהעולם שלנו לעולם נצחי ומושלם. לכן פסח זה באמת חג מיוחד.

מתוך התוכנית "שיחות על פסח" מס' 2, 18.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest