דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פסגת ההשגה – באין-סוף

פסגת ההשגה – באין-סוף

הבורא כלול במושג "אחד", כפי שנאמר: "אחד, יחיד ומיוחד". בצורה כזאת הוא מתגלה לנו. כשהמקובלים מגלים את אור האין-סוף, את הנקודה הגבוהה ביותר שרק אפשר לגלות – הם מגלים מושג אחד שכולל את הכול, ללא שום הבדל.

בהתחלה הכול היה כלול בתוך המושג הזה – כל הנבראים היו כנברא אחד. ולאחר מכן, על מנת לתת לנבראים את הרגשת הקיום, את ההבנה מיהם ומיהו הבורא, ולהעריך את המצב השלם והנצחי שבו הם נמצאים, המושג האחד הזה מתחלק להמון מושגים פרטיים והפוכים ממנו.

כך קורה הנפילה מעולם אין-סוף עד לעולם הזה, לפי שלבי הסולם, דרך חמשת העולמות (אדם קדמון, אצילות, בריאה יצירה, עשיה), שבתוכם קורים המון שינויים. עד שירידת העולמות הזאת מגיעה לעולם שלנו, שבו אנחנו מנותקים לחלוטין מהשלמות, ואפילו מהרגשת חוסר השלמות…

אבל דווקא בזכות זה אנחנו מתחילים להשיג את החיבור, את האחד. בזכות המאמצים שלנו לתקן את נקודת המבט שלנו על העולם, את תפיסת המציאות שלנו בחמשת החושים שלנו ומעליהם, ככל שאנחנו מסוגלים לתאר זאת לעצמנו ולחבר את הכול אל האחד והיחיד.

מעבר לזה אין לנו שום עבודה אחרת – רק לחבר את הכול יחד למושג האחד. כל אחד מחבר את תפיסת העולם שלו לאחד, וכולם מחברים את תפיסותיהם יחד, כך שהכול מתמזג עם האחד. והעבודה הזאת היא מעשית בעיקר בקבוצה, בעזרת מאמציהם של רבים שרוצים לקבוע את המושג של האחד הזה מעל לכל ההבדלים ביניהם.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מתוך הספר "שמעתי", 27.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השלבים של סולם האיחוד
לחבר את הכול לאחד
האחד שבו מתאחדים השׂכל והלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest