דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / פותחים את הערוצים, מאפשרים לאור לעבוד

פותחים את הערוצים, מאפשרים לאור לעבוד

כנס בוורונה. שיעור מס' 4.

עבודה רוחנית נקראת עבודת ה', כי זה הוא מבצע את כל העבודה. אני לא עובד בעולם הרוחני, אלא רק מזמין את האור לעבוד, מפעיל איזה שהם קשרים, מאפשר לאור לעבור דרכם ולסדר הכול.

לכן, מספיק לי לחשוב על התיקון. אפילו אדם רגיל קטן שבעולם הזה מושך על ידי המחשבות שלו את האור על מה שהוא חושב עליו.

רק הבורא, האור, פועל ומשפיע, ואילו אנחנו רק מתקינים את הקשרים, פותחים את הערוצים ומאפשרים לאור לעבוד בכל חלקי המערכת. לכן ההפצה, זו האפשרות היחידה להביא את המערכת לתיקון.

בעל הסולם כותב, שאף אחד אינו יכול לבצע את העבודה במקום מישהו אחר. "כפי שפרצופיהם לא דומים, כך דעותיהם ותכונותיהם לא דומות". לכן אסור לאבד אף אדם בעולם הזה. כי אם הוא ייעלם, אף אחד לא יוכל לבצע במקומו את העבודה הזאת.

על ידי ההפצה שלנו אנחנו מוציאים את האדם מהזבל הזה, שבו הוא נובר כל חייו, ומושכים אותו לעבודה אמיתית, לאותו מקום במערכת הכללית, איפה שנפתח לו ערוץ של אור.

ואחר כך הוא עושה את אותו הדבר, מפעיל בעצמו את הערוצים שיוצאים ממנו. אבל מפני שהוא עומד אחריי בשרשרת הזאת, אז כל מה שנעשה על ידו עובר דרכי ואני נהנה מכל העבודה שלו. לכן, ככל שכמות התלמידים והאיכות שלהם גדולה יותר, כך המורה עולה גבוה יותר.

תחשבו, איך הקבוצה יכולה לעלות על ידי זה, שבעזרתה אנחנו מארגנים מעגלים שלמים שעוסקים בחכמת הקבלה או בחינוך אינטגרלי.

גם בחכמת הקבלה וגם בחינוך האינטגרלי, אנחנו בעיקרון מפיצים את אותו העיקרון: "אין עוד מלבדו". אין יותר מה להפיץ, כל חכמת הקבלה מדברת רק על זה. וגם השיטה האינטגרלית מדברת על אותו הדבר, רק במילים אחרות.

אין הבדל בין החינוך האינטגרלי לבין חכמת הקבלה. פשוט אם אין לאדם "נקודה שבלב" והוא אינו משתוקק להשגת העולם העליון, אז מסבירים לו הכול במושגים של העולם הזה, בזה שמדברים על המערכת האינטגרלית הכללית ועל העולם כעל כפר אחד גלובלי.

מדובר על אותו הדבר, רק שהמילים נבחרות בהתאם לקהל. אבל גם לאלה וגם לאחרים אנחנו מתכוונים להעביר את העיקרון: "אין עוד מלבדו".

מתוך שיעור מס' 4 בכנס ורונה, 21.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אם היינו יודעים כמה אנחנו מרוויחים…
קשר דרך המורה
ללמד את החוק העיקרי של המציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest