דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פגישה עם רזיאל המלאך

פגישה עם רזיאל המלאך

קל להיות בקו אחד, או "קו שמאל" או "קו ימין". הכי קשה להיות באמצע ולחבר את שני הקווים האלה לרשות אחת ולעמוד ברשות, שכל פעם האדם נמצא באמצע בין "קליפה" ל"קדושה". להימצא "בין", זה נקרא, למשוך כמה שרק מסוגל מה"קליפה" ולצרף ל"קדושה". וכך אתה נשאר כל הזמן ברשות ומתקדם: מממש את הרשות שלך ומחפש מקום חדש שבו תהיה חופשי, כדי להעדיף שוב את הקדושה. באופן כזה, מהנקודות האחדות האלה של הבחירה החופשית נבנה קו.

מצד אחד, הכול נעשה על ידי הבורא, על ידי הנהגה אישית (הוי"ה) שיורדת מלמעלה, כלומר מתרחשת מבפנים. השגחת אישית (השגחת הוי"ה) זו ההשגחה הפנימית ביותר, הקרובה ביותר להשפעה. ומצד שני, האדם אומר: "אם אין אני לי, מי לי", כלומר משלים בין שני הקווים, בכך שמצרף את כל המאמצים להנהגה העליונה ונדבק בה מבפנים. "הקו האמצעי" מביע דבקות והשפעה הדדית של האדם והבורא.

האדם מבין שהכול בא מלמעלה, אבל בכל זאת מבטל את שליטת הבורא ואומר שיעשה את אותו הדבר לפי הבחירה החופשית שלו. הוא לא עושה את זה מפני שנמצא בשליטת ההנהגה העליונה, אלא מרצונו החופשי, בכך שרוצה להזדהות עם הבורא. אמנם שברור לו, שלאף אדם אין כל סיכוי להימנע מההנהגה העליונה ולעשות איזו פעולה עצמית משלו. אבל, מאחר והבורא נותן לו מחשבה כזאת, אז הוא הולך ומממש אותה, כאילו מתוך הבחירה החופשית שלו, באופן עצמאי לגמרי. וכך הוא הולך ומתקדם.

זה לא משחק, כי הבורא מסכים עם ההחלטה שלו באותה הפעולה שהוא מבצע, ונותן לו תמונה של אשליה של חיים ומוות. זה לא צחוק, אלא שאלה של חיים ומוות ממש, שבשבילו אלה דברים גדולים. אבל האדם מקבל את הבחירה החופשית ויכול לשנות את הגורל שלו, מייסורים גדולים מאוד בדרך של "בעיתו" ועד לשמחה בדרך של "אחישנה". כלומר הוא משנה את כל החיים שלו מקצה לקצה, מהמצב הגרוע ביותר ועד למצב הטוב ביותר.

דווקא על ידי זה שהאדם מפנה לעצמו שטח לעצמאות שלו, שם הוא בונה את דמות האדם. כי אם הוא לא מפנה לעצמו שטח לבחירה החופשית שלו ומאמין שהכול מנוהל מלמעלה, ואומר "ברוך ה'" על כל דבר, כמו שאומרים האנשים הדתיים באמת, אז אין מה להוסיף לזה יותר. הוא מוסר הכול לשליטת הבורא.

אם זה אדם חילוני, אז הוא פועל לפי האינסטינקטים הטבעיים שלו, והבורא לגמרי מנהל אותו, מבלי שמגלה את עצמו. אבל אם האדם לא מקבל לא את זה ולא את זה, אלא רוצה לממש את הבחירה החופשית שלו, אז בזה הוא מפנה מקום לרשות שלו, לפי הבחירה שלו. ואז "ברשות החופשית" הזאת הוא מגלה, גם את הצד הרע וגם את הצד הטוב, ושם שתי הרשויות הללו מתנגשות זו עם זו ונלחמות זו עם זו. והתפקיד של האדם, לסדר אותם ב"קו אמצעי" כך שהם ישלימו זה את זה.

והחיבור של מקום החופש הזה ושל הכוחות הפועלים בו, שמושג על ידי האדם בבירורים שלו, באנליזה וסינתזה, נהפך לדמות האדם, "אדם", כלומר "הדומה לבורא". כך הדמות הזאת של האדם מתעוררת מלמטה ומתגלה יותר ויותר.

ובדבקות הזאת עם הבורא שהאדם משיג, הוא מגלה ש"הקו האמצעי" היה גם כן מנוהל על ידי הכוח העליון… ולגילוי הזה הוא קורא "רזיאל המלאך".

מתוך ההכנה לשיעור, 25.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בוחר את הדרך הקשה
לעמוד מול הבורא ולהיות כמו הבורא
בזרם בלתי פוסק של אור

2 comments

  1. עליזה סבן בלחנס

    האם אפשר להיפגש עם הרב באופן פרטי?
    תודה.

  2. שלום עליזה,
    שאלות לרב לייטמן אפשר לשלוח למוקד "קבלה לעם" דרך טל' 1-700-509-209, או דרך המייל info@kab.co.il.
    בברכה רונית שי – מנהלת הבלוג של הרב לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest