דף הבית / המשבר ופתרונו / עתידו של האיחוד האירופאי

עתידו של האיחוד האירופאי

שאלה: בבריטניה מתקיימים ויכוחים חריפים סביב השאלה "האם כדאי לצאת מהאיחוד האירופאי?". הפיזיקאי הידוע סטיבן הוקינג ו – 150 מדענים נוספים, הביעו התנגדות חריפה ליציאה. הם סבורים שהודות לחברותם באיחוד האירופאי, סבסוד המדע בבריטניה גדל והתרבו המומחים במדינה. האם אתה סבור שבריטניה צריכה לצאת מהאיחוד האירופאי?

תשובתי: ליציאתם כבר אין שום משמעות, מפני שהאיחוד האירופאי  יתפרק בעתיד הקרוב בכל מקרה. כיום, אלה התכנסויות בינלאומיות מלאכותיות, שממילא אינן מחליטות דבר. כבר אין קשר הדדי בין המדינות, הגבולות נסגרים, מתחילים ביניהן סכסוכים ומתגלים מחדלים. נעלמה אצלם התנועה לאיחוד שנצפתה קודם לכן, למרות שגם לפני כן הדבר שאיחד אותם היה השוק האירופאי המשותף בלבד, וליתר דיוק "שוּק".

לכן אני סבור שלא משנה מה הם יעשו, בכל מקרה המבנה של האיחוד האירופאי חייב להתפרק, מפני שהוא לא מבוסס על איחוד פנימי וחינוך מקדים של העמים להתקרבות זה לזה, אלא מבוסס רק על רצונם של אלה שרוצים להתעשר ממנו, ועוד על חשבון אחרים. אז איזה איחוד זה? איזה שוק משותף זה, כאשר חמש מדינות מקבלות כ-25 מדינות נוספות, כדי ליצור על חשבונן הון גדול לעצמן. זהו פשוט ניצול של אחרים, ועוד בצורה החצופה ביותר.

מערכת כזאת נועדה לכישלון. הטבע בכוונה דחף אותם למצב זה, כדי שהם יוכלו להיווכח שאיחוד מסוג כזה לא יכול להתקיים יותר בעולם שלנו, בשונה מהדורות הקודמים שבהם אפשר היה לכבוש ולשעבד עמים. גם ברית המועצות לא החזיקה באיחוד דומה של מדינות סוציאליסטיות, כמו גם האיחוד האירופי, לכן הכול יתפרק, מפני שזו בדיוק אותה מערכת שביסודה נמצא האגו.

איחוד יכול להצליח רק במקרה שהעמים עצמם ישתוקקו אליו. ללא איחוד ברמה עממית, כל שאר תוספות הבנייה יתפוררו. מלמטה צריכה להגיע הרגשת נחיצות, הרגשה של רווח כתוצאה מהאיחוד, אז תושג דרגה גדולה יותר, דרגה רוחנית, והאיחוד יביא לעולם יותר אור. כך היה צריך לחנך את העם, אבל לשם כך צריך לגלות את חכמת הקבלה, ולהתחיל ללמד ולחנך את בני האדם ברמה עממית, לפחות מעט, מפני שאחרת הכול נועד לכישלון. לכן אנגליה יכולה בשקט להישאר באיחוד האירופאי, מפני שבקרוב כל זה יסתיים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה,"חדשות עם מיכאל לייטמן" 11.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest