דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 541 – עשר המכות בימינו

חיים חדשים 541 – עשר המכות בימינו

על מה באמת מספרת לנו התורה, מה מתגלה לנו דרך עשרת המכות וכיצד באמצעות חינוך נכון נוכל לבנות עולם מאוזן שבו נחיה בשלום ושלווה? (שיחה עם ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: עשר המכות בימינו".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

התורה לא מספרת על דברים שקורים בעולם הזה, החומרי, אלא בעולם העליון. כל אדם צריך לממש על עצמו, בתוכו, את כל סיפורי התורה: אדם הראשון, תקופת המבול, יציאת מצרים וכולי… כל אדם חייב לכתוב לעצמו ספר תורה, כלומר לתקן את תכונותיו לפי זרימת האותיות בתורה. נבראנו עם טבע אגואיסטי, אנו פועלים רק לטובת עצמנו. המטרה שלנו צריכה להיות: להתעלות לאהבה. כדי שנתקן את עצמנו עלינו להרגיש שהאגו הוא לרעתנו. דרך מכות או דרך הכרה.

פרעה מסמל את האגו שבאדם, הוא לא נותן לנו להתחשב באחרים, לפתח אהבה לזולת. לכן פרעה, האגו שבנו, חייב לספוג מכות. כיום האנושות כולה במצב של "מצרים". 10 המכות הביאו את בני ישראל להתנתק מהאגו שמחולק ל-10 חלקים. דוגמה למכה: העולם כיום מלא בשפע, אך עקב יחסים גרועים, חצי עולם מת מרעב בעוד החצי השני זורק כמויות של אוכל לזבל. האגו המשתולל גורם ליוקר מחיה, לבעיות בדיור, בפנסיה. בנוסף, הטבע מכה בנו בלא רחמים. חינוך ילדים, גירושין, סמים, רצח, אלימות, טרור – עלינו להכיר שכל זה נובע מהאגו.

המצב בעולם מחייב לפרסם שיש שיטה לתיקון, שיטה לחיבור מעל האגו, לריפוי המצב, שיש תרופה. בנוסף, על ידי חיבור נוכל להתעלות למימד חדש של קיום, נצחי ושלם. ועל זה מספרת לנו ה"הגדה של פסח", על שחרור ממלאך המוות, שחרור מהאגו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 540 – עבדים היינו?
חיים חדשים 539 – בין חמץ למצה
חיים חדשים 538 – פרעה שבינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest