דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / ערכה של כל נשמה שווה לערכה של כל המערכת

ערכה של כל נשמה שווה לערכה של כל המערכת

לנשמה של אדם יש שורש אישי שלה, הנקודה שבלב שאינה קשורה לשום דבר ולאף אחד. יש בה מצבים שונים, שמתחלקים בעיקר לזכריים ונקביים, גבוהים ונמוכים, ימניים ושמאליים וכדומה. כלומר, קיימת חלוקה גדולה בין הנשמות לפי התכונות שלהן. אבל אין לכך שום קשר לערכה של הנשמה, מפני שאם במערכת סגורה איזה שהוא חלק, אפילו הקטן ביותר, יוצא מכלל שימוש, כל המערכת נעצרת. לכן ערכה של כל נשמה שווה לערכה של כל המערכת.

עם זאת, קיים הבדל גדול בין הנשמות הפרטיות, כל אחת מהן אינה דומה לאחרות. אבל במצב הסופי, במקום שאליו נגיע, כל הנשמות הן שוות-ערך. בדרך יכולות להיות נשמות זכריות ונקביות, נשמות של ילדים ומבוגרים, נשמות מקו ימין או מקו שמאל וכולי. כך אפילו גם בגובה, יש נשמות השייכות לכל אחת מעשר הדרגות.

שאלה: נניח, שבגוף של גבר ישנה נשמה זכרית. הוא השיג קטע מסוים או נשמה שלמה, ואחר כך צריך לעבור שוב גלגול. האם זה אומר, שהוא שוב צריך לשכון בגוף זכרי?

תשובתי: לא צריך לחשוב על כך שזה קשור עם השתכנות בעולם שלנו בגופים. אני לא רוצה לדבר על זה, מפני שאז פשוט לא נתנתק מדימויים לא נכונים. הגוף של האדם לא קובע שום דבר ואילו הנקודה שבלב, שאותה עליי לפתח, היא נצחית, ועליי לחשוב כיצד להפוך אותה למורכבת ומשולבת, אינטגרלית עם נקודות אחרות, ולהתאחד עם כמות כמה שיותר גדולה של בני אדם בהשפעה הדדית.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.11.2016 ש

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest