דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / ערב איחוד בגעש, 5.08.2012

ערב איחוד בגעש, 5.08.2012

ערב איחוד בגעש – כולנו מתחברים!

הרצאה "חוויה ושמה קבלה"

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

סדנת חיבור

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

איחוד הכלי העולמי

1. "יש בכל אחד ניצוצין של אהבת הזולת. אלא שניצוץ לא היה יכול להדליק את אור האהבה.. לכן הסכימו שע"י התחברותם יחד – אז, מכל הניצוצין ביחד יעשה שלהבת אחת גדולה".

רב"ש, שלבי הסולם, לעולם ימכור אדם קורות ביתו

2. "העיקר הוא ליחד לבבינו באהבת חברים.. להתאחד עם כל אחד ואחד באהבה ובלב אחד.. להתקשר זה לזה, ושנהיה נסגרים זה לתוך זה בלב כל אחד… שנהיה לאגודה אחת".

ספר מאור ושמש (תלמיד של רבי אלימלך מליז'נסק)

3. "עשו כפי כוחכם, ותשועת ה' כהרף עיין, והעיקר העומד היום לפניכם, הוא אחדות החברים והתאמצו בזה יותר ויותר, כי יש בה לשלם בעד כל החסרונות".

בעל הסולם, אגרת י'

איחוד האומה

4. "באמת גחלת הלאומיות עוד שמורה בנו בכל שיעורה, אלא שנתעממה ואינה פעילה בתוכנו.

והתקוה היחידה היא – לסדר לעצמנו חנוך לאומי באופן יסודי מחדש, לגלות ולהלהיב שוב את אהבה הלאומית הטבעית העמומה בנו, לחזור ולהחיות אותם השרירים הלאומיים, שאינם פעילים בנו זה אלפים שנה, בכל מיני אמצעים המתאימים להדבר. אז נדע שיש לנו יסוד טבעי, בטוח להבנות מחדש ולהמשיך קיומינו בתור אומה…וזה תנאי מוקדם לכל עבודה ומעשה."

בעל סולם, עיתון האומה

5. "הנשמה שלנו גדולה היא, חזקה ואדירה…רחבה היא מרחב אין קץ, אי אפשר לה להתכווץ, מוכרחת היא להתפשט, על כל אלה מיליוני הנפש הישראליות שלנו, בכל דרגותיהם, בכל עליותיהם וירידותיהם, בכל ההרים שעלו שמה ובכל העמקים שירדו שמה.. בכולם, בכולם נשמתנו תתפשט, את כולם תחבק, את כולם תחיה ותעודד, את כולם תשיב למקום בית חיינו".

רב קוק, ספר אורות

איחוד העולם

6. "כמו שגוף האדם מתחלק לאיברים, וכולם עומדים מדרגות על מדרגות, המיתקנות אלו על אלו, וכולן הן גוף אחד, כן העולם, כל אלו הבריות שבעולם, כולן הן איברים איברים, ועומדים אלו על אלו. וכאשר כולן תיתקנה, יהיו לגוף אחד ממש".

ויהי אור, תולדות, 3-4

7. "מוטל על האומה הישראלית.. להכשיר את עצמם ואת בני העולם כולו, עד שיתפתחו לקבל עליהם את העבודה הגבוהה הזו של אהבת הזולת, שהוא הסולם לתכלית הבריאה".

בעל הסולם, הערבות, כ'

8. "בעת שהאנושות תגיע למטרתה.. דהיינו, על ידי ביאתם לדרגה השלמה באהבת זולתו, שאז יתלכדו כל בני העולם לגוף אחד, ולב אחד, אשר רק אז יתגלה כל האושר המקווה לאנושות על שיא גובהו".

בעל הסולם, החרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest