דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 31.01.2012

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 31.01.2012

* מה שחסר לנו, הוא דרך מערכת שני הקווים, לראות את חשיבות ההשפעה על פני הקבלה. כי אם זה לא על פני הקבלה אין לנו כלפי מה לבדוק. חייבת להיות שנאה, דחייה, ולכן אדם שלא נכנס לתוך החברים ולא מתגלה לו שנאה כלפיהם, לא שייך לעבודה.

* אם אני מרגיש את עצמי אדיש לחברים, אם זה לא מפריע לי, סימן שלא התחלתי להרגיש את השנאה. ואם אני מתחיל להרגיש דחייה מהם, סימן שכבר האור העליון מתחיל לפעול עליי ולהראות לי את הרע שבי. השנאה יכולה להתגלות רק על ידי האור המחזיר למוטב, וזה בדרך למוטב. ולאחר שהאדם לא מתייאש ומתקדם, ורוצה בכל זאת להתחבר, כי כך כתוב ואין ברירה, והוא מכניע את עצמו, אז הוא מגיע למצב שבו הוא רואה שאין ברירה ורק על ידי חיבור אפשר להגיע באמת להשפעה ולגילוי הבורא, ושהחיבור יכול להיות רק על ידי המאור המחזיר למוטב.

* תמיד צריכים להיות ישראל, אורייתא וקוב"ה חד הוא, ומהקו הזה האדם מתחיל להתקדם. ישראל הוא האדם המלא שנאה, אורייתא זה המאור המחזיר למוטב שבונה מעל השנאה את האהבה, ואז, בקו האמצעי, בחיבור הנכון ביניהם, אתה מגלה את הקב"ה ושהכול אחד.

* אין לאהבה, להשפעה, שום צורה או ציור, אלא היא מגיעה דווקא כציפוי על השנאה, ואז יש לאהבה תוקף, הרגשה.

* אין אף אחד בעולם שאני לא יכול להגיע כלפיו להכרה שהוא המיוחד, הגדול והמושלם ביותר – וכל זה תלוי בי; בטיפול בעצמי אני מגיע משנאה לאהבה, עד שאני לא רואה שום פגם אלא רק דברים טובים. וככל שמתגלות הרעות , אני, באהבה שלי, רואה אותם כטובות, וזאת לא אהבה עיוורת, כי אני מזהה אותן כרעות ועל פניהן בונה את האהבה.

* בשלב הראשון אני מתקן את עצמי כדי לאהוב את הזולת מתוך הכלים של עצמי, ובשלב השני אני מתקן את עצמי כדי לאהוב את הזולת מתוך כל הכלים של כלל הבריות. האהבה מחייבת אותנו להגיע לכזה קשר עם כל אחד ואחד ועם כולם יחד. כל נשמה צריכה לכלול את כל הנשמות.

כנס הערבה

* אנחנו לא מזלזלים באף אחד בעולם, אבל יש כאלו ששייכים לקבוצה שהולכת להתקפה, יש את החלק שהולך קדימה ויש את העורף. אז שכל אחד יבדוק את עצמו. אנחנו לא נעשה שום ביקורת על אף אחד. מי שרוצה לבוא, לתנאים שנמצאים שם, שיבוא, ונראה את האדם אחרי זה. אם אחרי המדבר הוא באמת מתיישר, כדי להיות כחץ ממש, כראש החץ למטרה או לא. ואם לא, בפעם הבאה נעשה איתו חשבון. אבל אני חושב שההכנה היא צריכה להיות. צריך עכשיו לפתוח מקום, ולהתחיל שם לאסוף כל חומר של הכנה להתקפה. אני מוכן להשתתף.

הכנה לשיעור

* "נעשה אדם" – הבורא אומר נעשה אדם, שזאת תחילת העבודה שלנו. הוא אומר "נעשה" לאותו הכוח בנו שמתעורר ובאמת רוצה להיות אדם, דומה לבורא. ואז האדם מרגיש שכבר יש לו שותף, ושמהאדם צריכה להיות הרגשת החיסרון, והשותף שלו בעשייה הזאת הוא הבורא שמביא את המחצית שלו ובונה את האדם לפי הבקשה שלו. אם הבקשות שלנו מתאימות למה שאנחנו צריכים להשיג בדרך, אז זה קורה. וזה תלוי באיך שאנו משתוקקים לזה דווקא בזמן לימוד הזוהר, שיכול להפעיל עלינו את הכוח הזה.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 31.01.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest