דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 24.01.2012

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 24.01.2012

* השיעור לא מיועד למלא את התלמיד, אלא להעמיד אותו, אחרי נענוע חזק, במקומו, ושיבחר נכון מתוך זה את הכיוון, וייתן יגיעה בזמן ואחר השיעור, ושיוכל משך כל היום לחיות עם זה. שיעור הבוקר הוא אותה המנה היומית המינימאלית, שכל אחד ואחד מקבל אותה וממשיך לעבד במשך היום, ולוקח ממנה כמה כללים לעצמו ולהפצה.

* הכוונה לעבודה במשך היום: לברר משך היום כל פעם על מה כדאי לבקש, מכל הבקשות לבחור את האחת הכי חשובה, ולבדוק האם באחת הזאת האדם יכול לכלול את כל יתר הבקשות; הבקשה צריכה להיות אחת, כוללת הכול, וכשהוא ממש רגוע שאם הוא ידרוש אותה אף פעם לא יחסר לו יותר כלום – אתה נכנס פעם אחת עם בקשה אחת, ואם אתה מקבל תשובה אתה מסופק לגמרי, כי אם לא, אז זה פגם בשלמות המלך. והבקשה לא צריכה להיות זמנית, אלא לאחר שביררת ואתה בטוח שאתה יותר לא דורש כלום, תרשום ותבדוק את הבקשה עד שיעור הזוהר למחרת, וכך תראה עד כמה זה משתנה, ובזה תלמד את עצמך, כי בסך הכול, כל חכמת הקבלה היא לימוד עצמי – השגת מציאות הבורא דרך השגת עצמי.

* אנחנו לא יכולים להבין מה זה אדם שמבין את הבריאה ונמצא בתוך מקום שמלא אור, שמתגלים לו החוקים שסובבים את כל הבריאה אחרי העולם שלנו. שנמצא בהבנה, בהרגשה של כל אותו הטבע, המוח הגדול, המחשבה הגדולה שמפעילה את הכול, ומכיר את ההרמוניה שבה כל חלקי הבריאה מתקשרים זה עם זה.

* התענוג האמיתי הוא מהשגת מערכת ההשגחה וההנהגה – שם הבורא נפתח. אנחנו משיגים את צורת הבורא בחומר שלנו, את אור החכמה באופן שבו הוא מתלבש בכל המערכת ומנהל אותה בכל חלקיה מקצה לקצה. וכתוצאה מכל ההתקשרויות של החלקים הנבדלים, המרוחקים באגו, בשוני ביניהם, ועד כמה שהם קשורים זה לזה ותומכים זה בזה – דווקא כשהדברים המנוגדים מתחברים, מזה יש שמחה גדולה והשגת השלמות. וכך זה גם בכל דבר בחיינו.

* לקראת גילוי תכונת ההשפעה האדם מתחיל להרגיש חשיבות. שום דבר עדיין לא נגלה, ומתגלה רק בתנאי שהוא רוכש את תכונת ההשפעה באמת. ועד אז הוא רוכש אליה יותר ויותר הערכה. זה נעשה לו חשוב, יקר, משהו שמרגש אותו יותר ויותר.

* כל אדם חייב שתי מושכות: כוח הקבלה וכוח ההשפעה, וקליפה מצד הקבלה ומצד ההשפעה, ורק בשילוב שני הכוחות הללו אנו מרגישים שאנחנו ממוקמים באיזה מקום. ואם קיים רק כוח אחד – אהבה – זה מבלבל אותי מאוד, כי אני חייב למצוא את עצמי מוגדר באיזשהו מקום. המוח לא סובל את זה, ואז אני מגיע לשנאה. זאת הבעיה של האהבה החלוטה. מכאן אנחנו יכולים לתאר לעצמנו איזו שמירה אנחנו צריכים כשאנחנו נמצאים בגילוי הבורא, בגילוי האהבה ממנו – האדם צריך להמציא מעצמו מערכות שבאמצעותן הוא ינהל את עצמו במצב הגילוי: הגבלות יותר קשות, נוקשות, על פני האגו שלו, כדי להתמודד נגד האהבה. אנחנו לא מבינים עד כמה שזה קשה. זה מתקבל דרך כל הכלים, הרגשות, כך שצריכה להיות כאן עבודה גדולה מאוד בהקדם המסך.

הכנה לשיעור

* עדיין לא נכנסנו להיכרות של המערכת, החוקים ומה שקורה שם. אנחנו נמצאים בחדר המתנה ושומעים משהו מעבר לקיר, כדי להרגיל את עצמנו לזה במקצת – וגם זה הולך בכוח.

* הטקסט של הזוהר לא מתלבש בנו. הוא כל כך גבוה ומנותק מאיתנו לעת עתה, ולכן הוא עבורנו כמו אור מקיף שבא ומשפיע עלינו מבחוץ. לכן בזמן הקריאה לא נותר לנו אלא להפעיל את המחשבות והרצונות שלנו לתיקון, ואז זה מגיע.

* בזמן לימוד הזוהר, נשתדל לבקש מהזוהר כוח שיכסה את כל החטאים שלנו, כי האגו שלנו אשם בכל המחלות והחולשות שלנו, אפילו הגופניות.

* צריכים לחשוב הרבה על המערכת שאותה אנו לומדים בתלמוד עשר הספירות, כי בכך שאתה משתדל, אתה רוצה לפתח את הכלים האלה.

בעולם אינטגרלי

* למעשה, המשבר היום בעולם הוא בכך שאני לא שולט, שאני מאבד שליטה. קודם הייתי שולט באגו שלי ולכן זה לא היה נקרא משבר. משבר זה כשאתה מאבד כל יכולת להבין ולשלוט. שפתאום נעשית עליך שליטה זרה ואתה לא מבין אותה, את החוקיות שבה, שום דבר. וזה מה שקורה לנו היום.

* במצב של איבוד שליטה, קודם כל צריך לעצור – לא להשתמש באגו כמו שקודם. היום אנחנו לא רוצים לעשות זאת, אז הטבע עושה את זה עבורנו, על ידי פשיטות רגל למיניהן. זה כדי להקטין את הבלאגן, להרגיע אותנו אם אנחנו לא מסוגלים לעשות זאת לבד, כדי שעכשיו, במצב היותר רגוע, המצומצם, נתחיל לברר על ידי מה אנו יכולים להגיע לשליטה במצב.

* האור העליון רוצה שנשלוט במצב – קודם הוא נתן לנו לעשות זאת על ידי האגו שלנו, וכעת עלינו לרכוש את השליטה בכוחות עצמנו. זהו מעבר בין מערכות – דרך הקשר האינטגרלי עם כולם, אתה מתחיל להפעיל מנוע חדש.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 24.01.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest