דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 23.01.2012

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 23.01.2012

* צריכים לעבור לידה רוחנית; לידה זה היפוך, מהפכה. האדם צריך לעבור מספר מצבים שבהם הוא מתחיל לראות את הדברים בצורה דומה לכולם ולעומת זה גם בצורה הפוכה, בכמה אופנים ובכמה פעמים. הוא צריך להתרגל לזה שהוא נעתק מהטבע הגופני שלו, ויכול לחיות ללא קליטת העולם דרך הגוף. זוהי לא מיסטיקה אלא עבודה מיוחדת שאנחנו נותנים לאור המחזיר למוטב לבצע עלינו. אנחנו לא יודעים מתי המצבים הללו קורים איתנו וקשה לנו לאתר אותם מראש, אבל זה קורה כדי לתת לך התפעלות, התרגשות מכך שאתה יכול לראות את העולם לא כמו שאתה רגיל. כשהאדם מתרגל לזה, הוא מקווה ששינויי המצבים הפנימיים יקרו לו בתדירות גבוהה יותר, כי כך מתקדמים עד שעוברים את המחסום, שזה כבר שינוי ממשי. אבל הכול זה כדי להכין אותנו לזה. צריך לשמוח שאתה מתחיל להרגיש את עצמך לא כבהמה. שיש בך שינויים מהותיים בתכונות, בתפיסה. ודאי שהשלבים האלה לא גורמים נזק, אלא הם שלבי הבראת הנשמה.

* ככל שהאדם נכנס יותר לחכמת הקבלה, הוא מאבד יותר ויותר כוחות, תקווה, חדות, שכל. הוא נחלש, וכל זה כשלבים שצריכים לעזור לו כדי להראות לו עד כמה הוא חלש ולא יכול להצליח בשום כיוון שהוא רגיל אליו – בשכל, ברגש, בהחלטות ובהסכמות. ואז הוא מרגיש את עצמו בחולשה וחוסר אונים, ואלה באמת בירורים גדולים, כי מראים לו שבכל התכונות שלו שום דבר לא יעזור, והאדם מיואש, וחושב שאין לו סיכוי להגיע למטרה הרוחנית, עד שלא נשאר לו אלא להרים את הידיים, לצעוק ולבקש את המאור המחזיר למוטב.

* כשכל אחד נמצא בייאוש האישי שלו, וכבר מבינים מתוך זה שכנראה שמציאת הרוחניות היא בחיבור בינינו, אז כולנו נמשכים להתחבר יחד, ושם אנחנו מגלים את עצמנו בחוסר אונים, ואנחנו מגיעים לתפילת הרבים ולעניית התפילה.

* אנחנו צריכים לעלות לחשבון לטובת הבעל הבית ללא קשר לעצמי – אפילו שהוא לא ידע עלי ולא יהיה לי כלום. ואם אתה רוצה לעבוד לטובת בעל הבית וחסר לך רק כוח לזה, ניתן לך כוח לעבוד לטובת הקבוצה (כי לעבוד לטובת הבורא זה כבר שכר), שלא יהיה לך מזה כלום. רק את זה. וזה נקרא עולמות ורוחניות.

* הרב רק מכוון אותך! למורה דבוקים ברעיון שלו, במה שהוא מלמד, אבל מבצעים במקום שבו הוא מורה לבצע – בקבוצה. בלי בירורים בתוך הקבוצה, אין לנו מקום שבו אנחנו יכולים לברר משהו.

* לא תצליחו להגיע לדבר בעצמכם – כדי להצליח אתם צריכים להתחבר יחד ולדרוש את הבורא שיהיה נוכח בתוככם, וילמד, יחזק ויבצע את מה שאתם דורשים ממנו. הכול מושג על ידי כוח התפילה.

הכנה לשיעור

* כל הדמיון על הנשמה שקיים באנושות, הוא בסך הכול שקר קטן מאד, ברמת החי, ועדיף לנו לא להיכנס לזה, כי כל עוד אנחנו חיות, לא נדע מה זה בני אדם. מה שאתה יכול להוציא מספר הזוהר זה את המאור המחזיר למוטב בלבד, וכל היתר זה שקר – אפילו החכמות הגדולות ביותר. כשאתה נכנס לרוחניות אתה רואה עד כמה היית הפוך וכמה חבל שהיית בזה. עד כדי כך זה מנותק. לכן כדאי לך לבקש את המאור המחזיר למוטב – זה הדבר היחיד שנשאר לך.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 23.01.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest