דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 17.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 17.10.2011

* התענוג הרוחני הוא לא שכר תמורת היגיעה שאני משקיע בעולם הזה, אלא התענוג הוא מזה שאני עובד, כי בעבודה עצמה יש לי קשר עם נותן העבודה, הבורא. ואז השכר הוא לא התוצאה מהפעולה שלי אלא הפעולה עצמה.

* בתוך הברית הנכרתת חייב להיות הכוח העליון, שיקיים את הברית. בברית צריך להיות תנאי מסוים שמביא אותנו למטרה, ובאותה הפעולה שמקרבת אותי למטרה – בקבוצה, בחיבור, בנטייה לחיבור. שכמו שאני משתדל להתחבר איתם עכשיו ויש לי בזה תענוג, כך אני גם מצייר לעצמי בצורה ברורה עד כמה שניתן, את אותה הברית גם בדרגה האחרונה שאני משיג – גם שם הברית תתקיים בתוך הקבוצה והבורא יקיים לי את הברית.

* בסך הכול, קיום הברית הוא – אני, עם הסביבה והבורא, מגיעים לאחד.

השלום בעולם

* הטבע נמצא בערבות הדדית כל הזמן; הדומם, הצומח והחי נמצאים כל הזמן בהרמוניה, ורק האדם כל הזמן גדל מחוץ לערבות הזאת יותר ויותר. פעם היינו קופים, חיות, והתחלנו להתפתח לכיוון האדם, הצלחנו להפר את החוק הזה של הערבות ההדדית יותר ויותר. אבל עכשיו אנחנו נמצאים בגבול שבו אנו חייבים להכיר בכך ולחזור לערבות הזאת – אבל בצורה הכרתית. להשלים את הערבות ההדדית שמגיעה בטבע שלנו למצב ההופכי, לחזור מהשבירה לצורה הנורמאלית, ההדדית.

* אם ישנה המערכת שלאט לאט מתלבשת על העולם שלנו, אז אנחנו חייבים להיכנע לאותה המערכת, אין ברירה. ובכניעה לאותה המערכת הגלובלית, האינטגרלית, שמתגלה עכשיו בכל העולם, אנחנו חייבים לעזור אחד לשני וגם לחייב אחד את השני – כי אנחנו תלויים זה בזה, ואין מה לעשות נגד זה.

* היום כבר אף אחד לא יכול לקבוע שיש גבול כזה או אחר, ואי אפשר לעזוב את כל אחד במקומו. אנחנו לא מסוגלים לעשות זאת כי העולם נעשה קטן. אנחנו שואבים מאותם המקומות, מאותם המקורות, אנחנו תלויים זה בזה. לכן כשמתגלה המערכת הגלובלית, שכולנו קשורים יחד, היא מחייבת גם אותנו, לפי אותו עיקרון הערבות ההדדית, ממש לשמור האחד על השני, ויש לנו רשות לחייב זה את זה לשמור על אותו העיקרון.

* אם האדם מודע לאיפה שהוא נמצא, במה הוא תלוי – אז גמרנו; הרגשת התלות הזאת, הכרת המערכת ההדדית הזאת, הערבות ההדדית, מביאה אותו למצב שהוא יתפקד כמו בורג במכונה, כמו ילד טוב. לכן החינוך הוא כל כך חשוב – כי לפתוח את העיניים ולהבין היכן אנו נמצאים.

* גם בחברה שלנו עלינו להבין מהר ככל האפשר במה תלויה השגת החיים הרוחניים – בגילוי מערכת הערבות ההדדית, שבתוכה, רק בזכותה, בקשר ההדדי, בהרמוניה בין כולם, בחלוקה צודקת בין כולם, ביחס ישר בין כולם, בכל אלה תלויה השגת החיים הרוחניים. ככל שנבין זאת מהר יותר נוכל לשפוך לכלל מהרמה שלנו, של החיים הרוחניים בהדדיות הרוחנית, לרמה שלהם, של העולם – חיים גשמיים בהדדיות גשמית. נשפוך להם את הידיעה הזאת, את החינוך, את השפע, כשהכול יעבור דרכנו. גם מבחינת הכלים, שזה נקרא חינוך, וגם מבחינת המילוי, שאלה האורות, הרגשת החיים, החיות.

* הערבות הדדית היא תהליך שבו אנו צריכים להתפתח בהדרגה, והכול תלוי בכמה שנבין את המערכת הזאת וכמה נדע להעביר את הציבור ממצב למצב.

* המשבר מתפרץ כדי להביא אותך לשינוי, ולא את המערכת הכספית. המשבר לא קיים כדי שתתקן אותו, אלא כדי שתתעלה מעליו לדרגה עליונה יותר. לכן ברגע שנתחיל לעסוק בחינוך והאדם יתחיל להשתנות כתוצאה ממנו, המשבר ייעלם מאליו.

הכנה לשיעור

* הכוונה שלנו בכל רגע ופעולה בחיים צריכה להיות: אנחנו אחד.

* הכול נעשה על ידי זה שאנחנו מתחייבים לראות את עצמנו כגוף אחד. שאנחנו משתדלים להיות כאלו ומגיע האור מהצד השני ועושה מאיתנו גוף אחד, שבו אנחנו מגלים כבנשמה אחת שמיתקנת בהדרגה כנשמת אדם הראשון, את הדמות הזאת של הנברא המתוקן.

* אנחנו צריכים להחזיק את עצמנו כקבוצה – כאיש אחד בלב אחד, שבה נמצא הבורא שמבטיח ומקיים את הברית – "חד מקבל חד".

מתוך שיעור הקבלה היומי, 17.10.2011

One comment

  1. החזרתו של גלעד שליט,עם כל הקושי שבדבר,
    מחד המשפחות השכולות ובצדק,
    ומאידך המשפחה של גלעד הכמהה לשובו של הבן,
    וגדולותו של עם ישראל מוכחת שוב,שעל אף כל חילוקי הדעות הקיימות בסוגיה קשה זו.
    עדיין מבקשים להחזיר את החייל הביתה,
    כל העיתונות הזרה בכל העולם עומדת מישתהה אל מול נוכח עמידתו ורצונו של רוב העם להחזרתו של החייל ומוכנה לשלם מחיר כה כבד.
    אם זו לא הערבות במיטבה,אז מה היא?
    זמן גאולה בפתח,
    ברוך פודה השבויים.אמן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest