דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 10.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 10.10.2011

* העולם לא קיים, קיים האור, ובמידת המורכבות של הרצון שלי אני מרגיש את העולם. ולכן כל ההתפתחות היא מהרצון לקבל שנשבר שהולך ומתחבר. במגמה הזאת היינו נמצאים כל הזמן, אך בצורה אינסטינקטיבית, נדחפים על ידי כוחות הטבע. ומהיום והלאה ההתפתחות מתחילה להגיע לדרגה ההכרתית, וכעת יש לפנינו את הבחירה להסכים להתפתחות מצידנו ולהיות שותפים לה.

* האנושות נמצאת בפיגור כלפי העולם, כלומר כלפי החוקים החדשים שמתגלים בחברה האנושית. כיום מתגלה במערכת האנושית הרשת שמחייבת אותנו להיות מחוברים יותר, ואנחנו עדיין לא מתאימים לרשת הזאת.

* השכל שלנו לא בנוי לעולם המחובר, הוא בנוי לפי האגו שלנו בצורה מחולקת, ספרתית, ולא בצורה אנלוגית, גלובלית, אינטגרלית, ולכן אנחנו מתקשים להתאים את עצמנו לחיים בעולם החדש. כיום אנחנו כבר מתחילים לחוש את החוקים הרוחניים שפועלים עלינו בחיים, אך איננו רוצים להכיר בהם כי הם הפוכים מאיתנו, ואז מתגלה משבר.

* לא יכול להתקיים צדק כל עוד אנחנו שונים זה מזה. צדק יכול להיות רק מתוך איחוד.

* החלוקה הצודקת מנוגדת לטבע שלנו; בכל אחד ואחד יש את הרגשת הייחודיות שלו, והוא חייב להיות מיוחד לפחות במשהו כלפי האחרים, אחרת הוא לא יירגע לעולם. וכך אנחנו נמצאים במצב מנוגד לחלוטין – מצד אחד הטבע מחייב אותנו להתחבר, ומהצד השני ישנו חוסר יכולת מוחלט לעשות זאת.

* אי אפשר למחוק את הייחודיות של כל אחד ואחד, אלא רק להתעלות מעליה לחיבור, דווקא בעזרת התכונות המיוחדות של כל אחד ואחד. אי אפשר להתחבר, אם כל אחד לא יתרום לחיבור בצורה המיוחדת שלו.

* רק מי שמארגן את הסביבה לכיוון שאליו הוא רוצה להגיע, ומתקדם על ידי השפעתה עליו, נקרא אדם. מי שמתקדם בצורה אינסטינקטיבית, ללא השפעת הסביבה עליו בצורה מכוונת, נקרא בהמה.

* את הצורך להתפתחות הנשמה אנחנו לוקחים מהאנשים שאליהם אנחנו מפיצים, ואותו אנחנו מעלים בזמן השיעור ומקבלים עבורו את האור המחזיר למוטב.

הכנה לשיעור

* על ידי קריאת כל כתבי הקבלה, ובמיוחד ספר הזוהר, אנחנו מעוררים את האור המחזיר למוטב, שמשפיע עלינו במידה שאנחנו דומים לו. ובמידה שאנחנו לא דומים לו, ולא חושבים על החיבור בזמן הלימוד, לימוד התורה הופך ל"סם המוות". בידינו הבחירה – האם זה יהיה סם החיים או סם המוות.

* בזמן הלימוד, כדאי לחשוב על התועלת מקריאת הזוהר יותר מאשר על הקריאה עצמה.

* במידה שאתה מתקן את המערכת ומחבר קבוצות שונות של רצונות, אתה מחייה את המערכת, וזורמת שם תכונת ההשפעה, האור, החיים. אין שום דבר חוץ מזה.

* יש לנו רק בחירה חופשית אחת – לבקש את כוח החיבור על ידי לימוד הקבלה. אם תבקש, תתחיל להיות מחובר יותר ותתחיל לגלות את החושך כאור.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 10.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest