דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 07.11.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 07.11.2011

קבוצה

* אם אני עובד בקבוצה בצורה הנכונה, אני מגלה שאין יותר רע במציאות מהאגו שלי, שמפריע לי בכל דבר בחיים. ואז אני מגיע ל"בראתי יצר הרע", ולהכרה שכדי לתקן אותו אני צריך לבקש מהבורא את התיקון: תשלוט עליי. ואם אני מגיע לבקשה כזו, זאת כל התפילה.

* כדי להגיע לתפילה הנכונה צריכים הרבה כוח ותמיכה מהחברים – כי אם אתה יכול להתכופף כלפיהם, אפילו במקצת, הם נותנים לך פי כמה וכמה כוחות להתכופף כלפי הבורא. בזה אתה חוסך זמן רב, המון מכות, אפילו ברמה של מלחמות וגלגולים שלמים.

* איננו לא יכולים לעשות דבר, מלבד לבקש – במקרה הטוב. לכן אנחנו יכולים להתקדם רק על ידי זה שאנו דורשים.

* "נצחוני בניי" – לנצח זה לא שאני מכופף את הבורא, אלא שאני מקבל אותו כמנצח בתזמורת – שאומר לי בדיוק מה לעשות.

* בדומה לעולם האצילות שעבור עצמו הוא מתקיים בקטנות בלבד, כלומר בהכרחיות, ונכנס לגדלות רק לשם התיקון, כך אנו צריכים להתקיים בהכרחיות – שאנחנו לא מרגישים שחסר לנו משהו ברמה הגופנית, ואת כל המותרות מעבר להכרחיות אנו משקיעים כדי להידבק בבורא.

עולם

* אין לאנושות בעיה חוץ מבעיית החינוך, ואין לאנושות בעיה, חוץ מלהבין שזו הבעיה.

* הטבע מנהל אותנו דרך האגו שלנו. אם נחזק זה את זה בצורה הדדית, ונבנה מערכת שבה נרצה לחיות בכל מחיר בצורה הזאת, אם נדע איך להתקשר לזולת על-ידי כוח האגו שבנו – אז כוחות הטבע יתחילו להתייחס אלינו בצורה יפה.

* מושרש בנו, מתוך הטבע יחס נכון טוב ונכון בין הורים לילדיהם, כדי שנדע איך אנחנו אמורים להתייחס לשאר בני האדם. מתוך האינסטינקט הזה, אנחנו יכולים להבין איך לבנות סביבה טובה לעצמנו. אז למען הילדים והנכדים שלנו, אנחנו צריכים לבנות גן ילדים גדול סביב כל כדור הארץ, לכולנו.

הכנה לשיעור

* מה שניתן לנו לשנות בגורל שלנו על-ידי לימוד חכמת הקבלה, מתבצע בזמן הלימוד, בקבוצה שרוצה להגיע לחיבור. ולחיבור היא מגיעה אך ורק על ידי זה שבא כוח מלמעלה ומחבר את אותם הרצונות שבכל אחד ואחד, שמשתוקקים למטרה – להגיע לגילוי הבורא.

* עלינו להשתדל להתחבר ברצונות שלנו, לגלות את הכוח האחד הזה שקיים מחוץ לנו, ולהבין שרק בחיבור אנחנו יכולים להתקרב אליו. וברגע שאנחנו נכנסים למידה הקטנה ביותר של החיבור, אנחנו כבר יכולים לגלות אותו במידה מסוימת.

* בעולם שלנו מתגלים בתוך הרצונות והמחשבות שלנו הצורות השקריות של ההשפעה, כצללים בחושך. ואנחנו צריכים להשתדל להגיע לתמונה האמיתית.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 07.11.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest