דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עסק, זה הולדת האגו

עסק, זה הולדת האגו

שאלה: כיצד חכמת הקבלה מתייחסת לעסק ("ביזנס")?

תשובתי: עסק מהווה הולדת האגו. אם אנשים היו עוסקים בצורה נכונה בהסדרת העניינים הגשמיים, אז היו יוצרים כזאת ציוויליזציה, שבה כולם היו קיימים בתנאים שווים, היו במשותף משרתים את עצמם, במשותף דואגים לילדים, לנכדים, לעצמם.

וכל זה היה לוקח להם כמות מינימלית של כוחות וזמן, מפני שהם לא היו מבזבזים את חייהם על דברים מיותרים והיו שומרים על כדור הארץ, על הטבע, על האקולוגיה.

אבל מאחר והאגו מחייב את האדם להשתוקק ולשאוף יותר ויותר גבוה, בכך שחוטף לעצמו יותר ויותר על חשבון האחרים, אז על רקע זה הופיע העסק ("ביזנס"). עסק, זה ניצול של האחרים לטובת עצמך, כדי שבנוסף לכך הכול יהיה חוקי ואפשר יהיה להימנע מעונש. בעיקרון, כזאת השתעבדות של אדם לאדם, זו גם כן עבדות, רק יותר נסתרת, מתורבתת, מאולפת.

חכמת הקבלה טוענת, שזוהי תופעה זמנית, מפני שלטבע תוכנית משלו. ברגע שאנחנו נצא לרמה של הכרה עצמית כקיימים אינטגרלית, שתלויים זה בזה, אז כל שיתופי הפעולה ההדדיים והקשרים הפוליטיים, הכלכליים, הפיננסיים, המסחריים והאחרים, יתחילו לקרוס. אנחנו לא נוכל לפקח עליהם ולנהל אותם.

העולם יבוא לכזה מצב, שאמצעי הייצור והפיננסים לא ישחקו שום תפקיד, מאחר ומצד אחד, הגורם האנושי ידכא אותם, ומצד שני, טכנולוגיה חדשה לגמרי, שתהפוך הכול לכל כך נגיש וזול, תביא להפחתת הערך של כל סוגי האמצעים.

היום עסקים מחזיקים מעמד בזכות הצתת מלחמות, ניצול בני אדם, זה שמעוניינים בכך שאנשים יהיו חולים לטובת פריחה של תעשיית התרופות וכדומה. אבל לכל דבר יש סוף, כל זה יחלוף מן העולם.

בסופו של דבר, אדם שחוֹוֵה אי שביעות רצון ומצבים דיכאוניים, יבוא לידי כך, שירצה להרוס את העולם. וזה כבר מתחיל מהפונדמנטליזם האסלאמי.

לכן, בכל מקרה הכול ייוולד מחדש או בדרך רעה (ואנחנו כבר רואים את זה), או בדרך טובה, בהתאם לזה, עד כמה אנחנו נצליח להסביר לאנושות, שישנה עוד דרך, דרך אחרת, הדרך הטובה.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 23.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העסקים על סף שינויים חדים
איזה עסק יצליח?
מי שיהיה אינטגרלי – יצליח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest