דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / עם שמאוחד על ידי רעיון משותף

עם שמאוחד על ידי רעיון משותף

שאלה: היכן תתחיל להיווסד החברה העתידית?

תשובתי: חברה כזאת חייבת להיות מיוסדת בישראל, על ידי העם היהודי ואלה שיצטרפו אליו. אנחנו רואים לפי ההיסטוריה, שזהו עם מיוחד שכבר מימש באופן חלקי את מערכת האיחוד הזאת לאחר יציאת מצרים, במשך אלפי שנים מקבלת התורה ועד לחורבן בית המקדש השני. העם הזה כבר היה במצב כזה. 600-500 שנה לפני קבלת התורה, חלק מהבבלים תחת הנהגתו של אברהם יצאו מבבל ועברו דרך כל מצרים וכל התהפוכות של התהוותם כעם ישראל. בתחילה הם היוו  קבוצה קטנה של אנשים, השייכים לכל מיני שבטים וכתות שהסכימו לחיות תחת התנאי של "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: מה מסמלת ההסכמה הזאת: הכרה, הבנה שאין ברירה? מה דחף את הקבוצה הזאת להחליט להסכים לאיחוד כזה?

תשובתי: יש כאן כמה גורמים שנלמדים בחכמת הקבלה. הגורם הראשון והעיקרי, הוא מה שנקרא "רשימו" (רישום מידעני), כשאנשים מרגישים מבפנים שיש בהם משיכה להשגת משמעות החיים, לא החיים הארציים הבהמיים, אלא בכלל של כל הקיום של כל היקום. לכן אנשים כאלה מתאספים יחד, ודווקא להם אברהם קרא ללכת בעקבותיו. זו לא הייתה כמות קטנה, כמה אלפי אנשים. איתם אברהם הלך לארץ כנען ובמידת התקדמותם אליה, הם התאחדו יותר ויותר ביניהם, כך שמימשו את שיטת האיחוד. כך הוא יצר עם חדש שלא נמנה בין כל שאר העמים על פני האדמה.

בסך הכול קיימים 70 עמים על פני האדמה. אפשר לטעון, שיש פי שלוש מדינות על פני כדור הארץ, אך זה לא חשוב. מדובר על השורשים של העמים, שהם בסך הכול 70. ועם ישראל נמצא מחוץ לעמים האלה, מפני שהוא מנוהל לא על ידי עיקרון גשמי וארצי של קיום, אלא על ידי עיקרון של קשר הדדי רוחני מלא ביניהם. הקשר ההדדי הזה מעלה את האנשים מעל לכל הסתירות והניגודים הארציים, ומחבר אותם יחד לפי סימן אחר, שיתוף פעולה הדדי מלא למען גילוי תכונת ההשפעה והאהבה ביניהם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 5, 18.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest