דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / עם הפנים לעולם כולו

עם הפנים לעולם כולו

עם הפנים לעולם כולו1. בפנייתה האישית לאדם, חכמת הקבלה אינה מחלקת בין יהודי לשאינו יהודי. היא פונה רק לאדם שהתעוררה בו "הנקודה שבלב", השתוקקות לחזור לשורשו הרוחני, לבורא.
אנשים כאלה נקראים "ישראל" = ישר-אל. כל יתר האנשים בינתיים אינם נחשבים ל"אדם", מבחינה רוחנית, מכיוון שעדיין אינם חשים בתוכם רצון להיות "אדם" = דומה = דומה לבורא.

2. בפנייתה הכללית, חכמת הקבלה פונה בכללות לעם ישראל, מפני שעם זה יצא מקבוצת התלמידים של אברהם, שהשיגו רוחניות אך נפלו ממנה לפני אלפיים שנה. כיום חייבים בני עם ישראל לרכוש מחדש את השיטה לעלייה רוחנית, וללמד את העולם כולו.

3. בפנייתה לכל האומות, חכמת הקבלה מסבירה (ראו בעל הסולם, כתבי "דור האחרון"), שכל אומה יכולה להישאר בדתה, משום שבמהלך לימוד ומימוש של חכמת הקבלה, מתחילות הדתות להיתפס בצורה נכונה – כתרבות של עם, כמנהגים (ולא כפי שהן נתפסות היום בטעות כמשהו מוחלט, רוחני. ובכלל, שם התואר "רוחני" מטושטש כיום לגמרי, והוא ניתן לדת, אומנות, תרבות ועוד ועוד).

לכן

4. קבוצת "בני ברוך" בארץ צריכה להיראות קרובה למנהגי העם – כדי להראות לעם שלנו דרך אמצעית נכונה:
• קו אמצעי בדרך הרוחנית – "למעלה מהדעת" (בשילוב נכון בין רצון של "קו שמאל" עם אור של "קו ימין").
• קו אמצעי בדרך הארצית – שילוב מתון בין הגוונים דתי וחילוני, כדי להיות מקובלים על כל החוגים בחברה.

5. חברי "בני ברוך" ברחבי העולם צריכים להתנהג בצורה מכובדת, בשילוב המקובל בחברתם של חילוניות ודתיות, כדי להיות מקובלים על כל החוגים בחברה.

2 comments

  1. פוסט זה חשוב מאוד כי הוא מסדר דברים בראש, בהבנה מהי הגישה הנכונה בפעולות שעושה הכלי העולמי על כל גווניו ומעגליו.

    תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest