דף הבית / משבר עולמי / על תעמולת האינטרנט של דעא"ש

על תעמולת האינטרנט של דעא"ש

קראתי כי בחודשים האחרונים ארגון הטרור "המדינה האיסלמית" (דעא"ש) כלה במדד הפופולריות שלו, מעבר לכל ארגון טרור אחר.

המילה דעא"ש ברשת האינטרנט, היא המילה הנדונה ביותר בחלל התקשורת האמריקאית, וכמות האזכורים על המחבלים עומדת על 250 מיליון מאמרים, בעוד שבאותו הזמן האזכורים על "אל-קאעידה" לא עלו מעל 45 מיליון. הקבוצה הזאת הפכה לארגון המפורסם ביותר בהיסטוריה של הטרור העולמי.

על רקע זה, ה-FBI מודאג מתעמולה של האיסלם הקיצוני ברשתות חברתיות Facebook ו-Twitter. הקנאים כובשים את אמונם של קטינים ומגייסים אותם לזרם הדתי שלהם. אנשים צעירים נכרכים אחרי הרעיון לעסוק בעיסוק אצילי, להגן על החלשים עם נשק ביד. לבחורות מוצע להפוך לנשים של לוחמים אמיתיים ולהשיג רווחה משפחתית.

ברשת החברתית Twitter, המחבלים משתמשים ביותר מ-90,000 רישומים סטטיסטיים, ודרך שירות הווידיאו של GOOGLE – YOUTUBE, ברשת הופכים להיות נגישים רישומים של הוצאות להורג ועינויים. ברשת הפופולרית Facebook קיימות המון קבוצות, שבמידה זו או אחרת, תומכות ברעיון ובפעולות של דעא"ש.

רוב הצעירים לא רואים טלוויזיה ולא מנתחים את החדשות, שבהן מגנים את הפעולות של דעא"ש ואת התנועה עצמה מכנים כארגון האכזרי ביותר. הופעתו וקידומו של המותג דעא"ש נובע מחופש הדיבור הדמוקרטי שהגיע עד לאבסורד. שירותי הביטחון המיוחדים חוסמים מיד כל תוכן ניאו-נאצי, אבל לא מגיבים בכלל לתעמולה הנוקשה של דעא"ש. ולמרות שהחומר אותו מפרסמים המחבלים מעורר גועל, הרגשות הולכים וקהים בהדרגה כשמשתמשי הרשת מקבלים כל יום מנות חדשות של תוכן וקריאות לג'יהאד.

מבחינה טכנית, די פשוט להגביל את הפעילות הרשתית של התנועה. הדוגמה לכך היא הסילוק ההמוני מהאינטרנט של כל החומרים המכילים פורנוגרפיית ילדים. ואילו הלוחמים של המדינה האיסלמית מנצלים את החופש שהרשת נותנת להם בינתיים וצוברים בביטחה פופולריות. בפחות משנה של עבודה פעילה, הם הצליחו להתפרסם בכל העולם ומשכו לשורותיהם יותר מ-20,000 זרים, כולל קטינים.

התקציב של הארגון, על פי הערכות עצמאיות, עומד על כמה מאות מיליוני דולרים, והוא נוצר הודות לתרומות מאסיביות לטובתם. את התוכניות האסטרטגיות שלהם המחבלים מכניסים ללא פחד לאינטרנט וברצון מכריזים על הרצון לכבוש את המזרח התיכון, חלק מצפון אפריקה ואסיה.

תגובתי: בעולמנו לרע יש יתרון על הטוב בכל הרמות, אפילו שהוא מזיק וקטלני! צריך לפעול גם ברמה של איסור תעמולה, דרך ה-FBI ו-DHS. אבל באופן כללי, לבצע פעולת תיקון זה נגד הטבע של העולם שלנו ורק האור העליון (אור מקיף) מסוגל לתקן את הטבע שלנו חלקית או במלואו. הניסיונות שלנו לתקן את עצמנו ואת החברה פעלו עד לזמנינו, אבל כאשר הפכנו (משנת 1995) לאינטגרליים, אז רק האור העליון מסוגל לשנות אותנו. לכן מתגלה חכמת הקבלה, ועכשיו האנושות תצטרך להיווכח שרק בשימוש שלה מסתתר תיקון העולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest