דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / על תורות המזרח, אמונות ודתות

על תורות המזרח, אמונות ודתות

photo_rav_gh70_213.jpg

שאלה: האם נכון, שעל פי תפיסתו של האר"י הקדוש, גלותו של עם ישראל לארצות שונות היא בכדי ללקט אורות אלוקיים ("ניצוצות"), ואם כן, האם יכול להיות שהמדיטציה ותורות המזרח שדרכן כל כך הרבה ישראלים מתקרבים לרוחניות, הם ניצוצות כאלו, ושהם נחוצים לשם התפתחותנו?

תשובה: כתוב שאחרי גילוי חוכמת הקבלה, אברהם התחיל ללמד את אלו ששמעו על האפשרות להשיג את משמעות החיים (גילוי הבורא, איחוד עם הבורא), והם הפכו לתלמידיו. אך היו גם כאלה שהרצון להשיג את משמעות החיים עוד לא התגלה בתוכם (על השאלה על משמעות החיים, ראה "הקדמה לתע"ס", אות ב'), ולהם הוא הציע לימודי הכנה.

אלה שהלכו אחרי אברהם, תלמידיו, נקראו בניו. אלה שעוד לא היו יכולים ללכת אחריו, אלא רק הקשיבו לו, נקראו בני הפילגשים. במדרש רבה כתוב, שלבני הפילגשים מסר אברהם את האמונות השונות ואז שלח אותם למזרח.

אלא שבימינו מתחילות הדתות והאמונות לקבל משמעות חדשה. בימינו האדם צריך כבר להבין ולהרגיש, שהאמונות והדתות ניתנו לו באופן זמני, לתקופת ההסתר של הבורא, ושאחר-כך הן מתחלפות בגילוי הבורא. וכשהבורא מתגלה, כל מה שנשאר מהדתות והאמונות אלו זה רק מנהגים וטקסים, וכל אומות העולם מתאחדות אז תחת הבורא אשר מתגלה להן.

שיעור על פי הקדמה לתלמוד עשר הספירות (אות ב' – אות ג')

אברהם אבינו או מי אתה (עַם) ישראל?

פוסטים קודמים בנושא: הדת בראי הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest