דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על סצינות, פסיכולוגיה, הפצה והתקדמות רוחנית

על סצינות, פסיכולוגיה, הפצה והתקדמות רוחנית

על סצינות, פסיכולוגיה, הפצה והתקדמות רוחנית
שאלתו של משה
: ה"סצינה" שעליה מסתכלים היא אותה ה"סצינה", רק המשקפיים שדרכם מסתכלים עליה משתנות? או שבנוסף מתווספים עוד שחקנים או עוד תפאורה, או שהדיאלוג נשמע אחרת?

תשובה: לא, רק התכונות שלי משתנות. אני כלול מכל הרצונות הקיימים, ולכן הם מציירים לי את תמונת העולם, כמו ההשתקפות הפנימית שלי במראה.


שאלה: באחד המאמרים בעל הסולם כותב שפסיכולוגיה מטריאליסטית קרובה יותר לחכמת הקבלה. אבל בפסיכולוגיה מודרנית, מגמה שכזו לא קיימת…

תשובה: בעל הסולם התכוון לאותו חלק בפסיכולוגיה אשר עוסק בחקר המעשי של התנהגות האדם כמערכת קיום אגואיסטית.

שאלתו של נדב: מהם דרכי ההפצה שאני יכול לעזור בהם דרך בני ברוך? האם רק הפצת עיתונים? או שישנם עוד מקורות שבהם אוכל להשפיע?

תשובה: יש כל כך הרבה דרכים, וכל כישרון או ידע מקצועי יכולים לתרום בהפצת הקבלה, אך בעניין זה פנו להנהלת "בני ברוך", בלינק הבא: השתתפות בהפצת הקבלה.

שאלה: כתוב שלימוד קבלה מקדם את האדם בדרך קלה ונעימה למטרת הבריאה. אני לומד כבר זמן מה, בהתחלה הייתה באמת התלהבות עצומה, אבל עכשיו היא נעלמה והתחילה ירידה. מה עושים?

תשובה: ההתקדמות היא בכך שהאגו גודל כהר, ואתה – מעליו. ועכשיו הוא גדל בך לפתע. זה אומר שאתה כבר מוכן לעלות מעליו.
תשקיע יותר בלימוד ובקשר עם החברים לדרך, ואז בהתעלות מעל האגו, מעל הריקנות, תרגיש השגה עמוקה יותר, הבנה, הרגשה של מרחב חדש של תכונות חדשות בתוכך, תכונות שמעל העולם הזה.
כדאי לקרא את מאמרי "שמעתי", הם מתארים בדיוק את מה שאתה חווה ומסייעים מאוד בדרך ההתפתחות הרוחנית.

6 comments

  1. אומות העולם שרות ה"תקווה":

    http://www.franckyperez.com/video.html

    בגמר תיקון הם ישירו שירים של בעל הסולם..:)

  2. לכל מי שמרגיש ירידה ממליץ על מאמר שמעתי קצר שנקרא:

    מאמר י. מהו, ברח דודי, בעבודה

    יש לדעת, כי בזמן שהאדם מתחיל ללכת בדרך, שרוצה להגיע לעשות הכל לשם שמים, הוא בא למצבים של עליות וירידות.
    ויש לפעמים, שהאדם בא לידי ירידה כל כך גדולה, שיש לו מחשבות לברוח מתו"מ.
    כלומר, שבא לו מחשבות, שאין לו חפץ להיות ברשות הקדושה.
    אז, האדם צריך להאמין, שהדבר הוא להיפך.
    היינו, שהקדושה בורחת ממנו.
    והטעם הוא, כי בזמן שהאדם רוצה לפגום בקדושה, אז הקדושה מתקדמת ובורחת מקודם ממנו.
    ואם האדם מאמין בזה, ושהוא מתגבר בזמן הבריחה, אז מה"ברח", נעשה "ברך",
    כמ"ש "ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה".

  3. בעל הסולם/ פרי חכם/ על התורה/ בשלח/ ידי משה כבדים

    "וידי משה כבדים" (שמות יז יב). כלל ההשפעה, ה"ס, "ידי משה", הכוללים כ"ח עתים, יד ימין ויד שמאל. ובשעת מלחמת עמלק ברפידים ברפיון ידים. כי שלט ג"כ ביד ימין, ונרפו שני ידים. אז, (שם יד כה) "וינהגו בכבדות". בהסתרות ויסורים וחיי צער. שה"ס, "ידיו אמונה". ואז, "ויחלש יהושע את עמלק ואת עמו לפי חרב".

    והענין כי יד ימין הוכן לתורה, וה"ס י"ד לטובה, ויד שמאל הוכן למלאכה. בסוד, (ברכות כח:) "אני משכים והם משכימים וכו' אני עמל והם עמלים". אבל לשני ידים צריכים. כי, (אבות פ"ב מ"ב) "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה". אלא בסדר הקדושה, דהיינו, (רמב"ם ת"ת פ"ג מ"ז) "עשה תורתך קבע ומלאכתך ארעי". ואז הי"ד עתים לרעה נכנעו תחת יד לטובה, כשפחה תחת גברתה. ואם ח"ו להפך, ושפחה תירש הקבע, אז עמלק בא וילחם ברפיון ידים, כי מוציא פגם לאחיזה גם ביד ימין, (יומא עב:) "לא זכה נעשית לו סם מיתה". כמ"ש רבא, (שבת פח:) "למשמאילים בה סמא דמותא". – ואז גם צדיק הדור אינו יכול להתפלל ולפרוש כפיו השמימה, וז"ס, "וידי משה כבדים".

    "ויקחו אבן". ה"ס, (תהלים קיח כא) "אבן מאסו הבונים". "וישימו תחתיו". של משה, שה"ס האמונה, כי צוה לישראל להאמין בו ואז יתקבל תפלתו.

    וז"ס, "ואהרן וחור תמכו בידיו מזה אחד ומזה אחד". כי אהרן ה"ס יד ימין, וחור ה"ס יד שמאל.


  4. תע"ס חלק א' – הסתכלות פנימית פרק ה' (קבלה למתחיל עמ' 498)

    מלכות דא"ס, פירושה, שהמלכות איננה עושה שם בחינת סוף

    כג) ולמה מכנים שם מלכות בא"ס ב"ה, אם יש גם שם ט' ספירות ראשונות ? ובדברינו מתבאר, שהרצון לקבל הכלול באור א"ס ב"ה בהכרח, הוא נקרא מלכות דא"ס ב"ה. אלא ששם לא עשתה המלכות בחינת סוף וגבול על האור א"ס ב"ה, משום שעוד לא נגלה בה שינוי צורה מחמת הרצון לקבל. לכן נקרא "א"ס ב"ה". כלומר, שמלכות אינה עושה שם בחינת סוף, לאפוקי מאחר הצמצום ולמטה, נעשה בכל ספירה ופרצוף בחינת סוף בכח המלכות.

  5. ההשגה מתחילה מתורת הנסתר, ורק אח"כ משיגים יתר חלקי התורה. ולבסוף משיגים את התורה הנגלית.

                                                                            (הגאון מוילנא. סידור )

  6. וואי התקוה מרגש תכנסו לשמועתודה לדקל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest