דף הבית / אקטואליה / על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ד' – ההצלה בידיים שלנו

על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ד' – ההצלה בידיים שלנו

שאלה: איך הפירוד של העם היהודי קשור לאינתיפאדה של היום?

תשובתי: ביסודו של העם היהודי נמצא האיחוד, ולכן אנחנו יכולים להתקיים רק באיחוד. ואם הוא איננו, אז מתחילה אינתיפאדה וצרות ואסונות. עוד בתלמוד הבבלי נכתב, לפני אלפיים שנה, ש"אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל". והיום זה הפך להיות הרבה יותר אקטואלי. כי אז העולם לא היה עגול, עדיין לא התגלתה בו המערכת האינטגרלית הסגורה שקושרת את כולם יחד.

בזמננו הקשרים האלה התגלו, ונהיה ברור שכולנו תלויים זה בזה: כל העמים, כל המדינות. לכן חייבים למצוא פתרון, איך לתקן את הקשר הזה כדי שהוא לא יהיה מאולץ, כפוי עלינו בכוח על ידי הטבע, שממנו אי אפשר לברוח, אלא שיהיה רצוי וטוב. תאר לעצמך שמכניסים לחדר אחד אנשים ששונאים זה את זה שנאה עזה, ונועלים את החדר. בדיוק כך נראית היום החברה האנושית. אנחנו קיימים על פני כדור הארץ הקטן, שהפך להיות מאוד צפוף לנו ושונאים זה את זה, אבל אין לנו לאן לברוח.

הערה: ובאופן זהה נהיה צפוף בישראל, בה חיים שני עמים!

תשובתי: אבל יחד עם זאת, רק לעם ישראל יש בחירה, לאף אחד אחר בעולם אין פתרון לתיקון של המצב הזה. כאילו שדוחפים אותנו לתוך תא בכלא עם עשרים פושעים, שמיד מתחילים לתכנן תוכניות איך לעשות בנו לינץ': לחתוך לחתיכות, לתלות או סתם להרביץ מהבוקר עד הערב. מה עושה אדם שמצא את עצמו במצב כזה? הוא משתגע מפחד, מפני שאין לו איפה להסתתר. זהו המצב שלנו, ולאט לאט אנחנו מתקרבים לכך שבאמת נרגיש את עצמנו כך.

הערה: היום אנשים מפחדים לצאת לרחוב, ילדים פוחדים לנסוע לבית הספר באוטובוס.

תשובתי: הטבע יארגן לנו כאלה בעיות, שאנחנו באמת לא נדע מה לעשות. כבר אי אפשר יהיה סתם כך לשבת בבית מבלי לצאת לרחוב. אפילו בבית אי אפשר יהיה להסתתר. אי אפשר יהיה למצוא מקום שקט, אם לא נבצע את חוקי הטבע. אם עם ישראל, אנחנו, מהווים דווקא את אותו האלמנט, שעל ידי השינוי שלו, מסוגלים להשפיע על כל המערכת, אז לא נוכל לברוח מהמשימה שלנו, כמו יונה הנביא. אנחנו חייבים לממש אותה, כלומר להביא את כל העולם לאיחוד נכון וטוב. אנחנו אשמים בזה שהעולם הזה הוא כזה רע. במדרש כתוב, שההצלה של ישראל לא תבוא עד אשר העם היהודי לא יתאחד באופן מלא.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 11.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest