דף הבית / אקטואליה / על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ג' – פצצת זמן

על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ג' – פצצת זמן

שאלה: בארץ ישראל חיים שני עמים: יהודים וערבים, ולכן היא דומה לפצצת זמן שמתפוצצת פעם בכמה שנים. עכשיו אנחנו נמצאים בדיוק בתקופה של כזה פיצוץ. מה אנחנו צריכים לעשות?

תשובתי: צריך לעשות תמיד את אותו הדבר. חוקי הטבע לא משתנים, הם קבועים, כמו שנאמר: "אני הויה לא שיניתי", וגם "חוק נתן ולא יעבור". אנחנו לא יכולים לשנות שום דבר. אפשר לנסות לברוח מהמשימה, מהשליחות שלנו, כמו יונה הנביא. אבל ידוע שזה לא הצליח לו, והוא נאלץ לחזור שוב לעיר נינווה בשליחות הבורא, כדי לשכנע את התושבים להיתקן. כך גם כל העם יהודי, הוא לא יצליח להסתתר מהתפקיד שלו. לא במקרה אנחנו קוראים את הסיפור של יונה הנביא ביום הכיפורים, כי אנחנו חייבים לממש את הייעוד שלנו, העולם מחכה לזה. האנטישמיות תלך ותגדל, הבעיות ילכו ויתגברו. בעל הסולם כתב שייתכנו מלחמות גרעיניות, שלישית ורביעית. ואותו קומץ קטן של אנשים שישרוד את המלחמות, ייאלץ לבצע ולקיים את הכלל של "ואהבת לרעך כמוך". כולם יהיו חייבים להגיע לקשר אינטגרלי במעגל.

שאלה: האם זה אומר שאני צריך לנסוע לכפר ערבי, ולשכנע את תושביו שהם צריכים לאהוב אותי כמו את עצמם?

תשובתי: קודם כל, אנחנו צריכים לשכנע את האחים היהודיים שלנו שאנחנו צריכים להגיע לכלל של "ואהבת לרעך כמוך". בסוף ההקדמה לספר הזוהר כתוב, שאם עם ישראל מקיים בתוכו את החוק הזה, אפילו מבלי שאוהב עדיין את הזולת, אלא לפחות במקצת מתאחד ומשיג יחסים נורמליים בתוכו, אז במידה הזאת אומות העולם מיד ייראו כיצד זורם אליהם האור דרך ישראלוזה מסמל לנו מה זה להיות "אור לגויים". הם יתחילו להתייחס טוב אלינו, נראה כיצד הם פתאום ישתנו. בואו נבדוק, זה הרי לא עולה לנו שום דבר.

בואו נתחיל להתחבר ולהתאחד בינינו. אף אחד אף פעם לא ניסה לעשות זאת בצורה נכונה, בואו ננסה! הרי העם שלנו נולד דווקא מתוך האיחוד הזה, מתוך קריאתו של אברהם, שרצה לאחד את כל המעוניינים סביב העיקרון הזה. מתוך האנשים שהצטרפו אליו בבבל העתיקה אברהם יצר את הקבוצה, שעם הזמן גדלה והפכה לעם ישראל. אבל בעיקרון, עם ישראל נקבע לפי האידיאולוגיה שלו, לפי הרצון להתחבר. לקבוצה הזאת נכנסו אנשים זרים לחלוטין, מעמים שונים ומקהילות קטנות שחיו בבבל.

המשך יבוא…

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתארחך 11.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest