דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / על סעודות מקובלים, דיאטות ומשטר אידיאלי

על סעודות מקובלים, דיאטות ומשטר אידיאלי

על סעודות מקובלים, דיאטות ומשטר אידיאלילמה מקובלים מעניקים משמעות כה גדולה לסעודות?

ברוחניות סעודה משמעה משיכת האור העליון למילוי הזולת, הבורא. גם בעולמנו לפי חוק "שורש וענף" הסעודה מסמלת ידידות, אהבה, חברות. סעודות של מקובלים מתקיימות תוך כדי איחוד הנשמות למבנה הכללי של "אדם הראשון", שמיועד לקבל לתוכו את כל אור הבורא.

האם יש למקובלים דיאטה מסוימת שמאריכה את משך החיים?

בגופנו אנו דומים לבעלי חיים, ולכן צריכים להתנהג כמוהם – לאכול את מה שהגוף דורש, ולא את מה שהאופנה מצווה. כמה לאכול? בדיוק כמו בעלי חיים, לשובע.

האם דמוקרטיה זה טוב? איזה משטר הוא העדיף ביותר?

כל משטר הוא רע. הדמוקרטיה בזמננו עלולה להוביל לנאציזם (ראו בעל הסולם, כתבי הדור האחרון), אבל בינתיים היא הכי טובה מבין כל המשטרים הגרועים.
המשטר הטוב – היחיד שתואם לטבע הרוחני – "אלטרואיזם קבלי" (כך אני מכנה אותו) – השתוות מלאה לכוח הטבע, לבורא. בסוג משטר כזה, כל האנשים מרגישים את עצמם מלאים, מאושרים, נצחיים ושלמים. וגם המשטר מורגש ככזה. כתבתי על כך בהרחבה בספרי "הדור האחרון".

2 comments

  1. אסתר המלכה:)

    מעניין אותי לדעת או להבין, מהו השורש הרוחני של הגלובליזציה, שמצד אחד נראה כאילו היא תורמת לעולם אך מצד השני נראה כאילו היא מנציחה את דיכוי החלשים על ידי בעלי הכח?

  2. מתוך  הספר הדור האחרון

    בתקופה שבה שורת משברים פוקדת את "הכפר הגלובלי" שבו אנו חיים, גובר הצורךבנוסחה נכונה לכינון חברה אנושית מאושרת. היעדר נוסחה שכזו הוא המקור לכל המשבריםהשונים הפוקדים את היחיד, המשפחה, האומה והאנושות. על רקע זה הופכת משנתו החברתיתשל הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם", לאקטואלית וחיונית יותר מאי פעם. צעד אחר צעדמוליך אותנו המחבר להיכרות עם חיבוריו העיקריים של בעל הסולם, וחושף לראשונה את "כתבי הדור האחרון" שנותרו על שולחן עבודתו בערוב ימיו. הספר מציג בשפה בהירהוקולחת נוסחה לבניית חברה שתאפשר לכל אדם כפרט ולאנושות כולה חיים מלאי תוכן, ביטחון ושלווה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest