דף הבית / כללי / על מה צריך להתפלל?

על מה צריך להתפלל?

img_5653_cr.jpg

שאלתו של גילי: רציתי לדעת למה צריך להתפלל? הרי עצם הבקשה מודיעה כי אני כופר בטובו יתברך, ואם אני מבקש שינוי זה מתוך אגו ומשום שאני חושב שהוא אינו משגיח עלי. אז בבקשה תן לי תשובה והסבר למה צריך להתפלל, אם בכלל?

תשובה: תפילה נקראת "הרצון שבעומק הלב" – רצון שאי אפשר לשלוט בו, רצון שנוצר כתוצאה מהשפעת הסביבה (רב, ספרים, חברים).

אתה כל הזמן חייב לדאוג להשפעה מירבית מצד החברה, כי מתוכה נוצר הרצון שלך – התפילה שמרגישה את האור. והאור מגיב עליה מיד.

להאזנה: חלק 1, חלק 2 | לקריאה

One comment

  1. ברכת שלום על התורה/רב"ש/פרשת ויחי/מאמר סח

                                     סח

                    שים נא ידך תחת ירכי (מז, כט)

    בזוהר (אות ל) : מהו ידך. פתח ואמר, חגור חרבך על ירכך גבור הודך והדרך וכו' : ועל דא אמר, חסד ואמת יקדמו פניך, פני ה' חלקם.

    פירוש : שמה שכתוב ידך הכוונה לחרב, שהוא חרב שיש בה שתי פיוית, שהם חסד ואמת, שהם חסד וחכמה. עיין בהסולם.

    והנה חז"ל אמרו : כל הקורא קריאת שמע על מטתו כאלו אוחז חרב של שתי פיות בידו. שנאמר, רוממות אל בגרונם וחרב פפיות בידם.

    דענין שתי פיות, שהם חסד ואמת, הכוונה, שיש יצר הטוב ויצר הרע. דתחילת עבודתו של אדם היא עם יצר הטוב, ואח"כ עם היצר הרע. כמו שאמרו רז"ל : ואהבת וגו' בכל לבבך – בשני יצריך.

    דענין חסד, שהוא בחינת דלהשפיע, זהו עבודתו של יצר הטוב. וכשאדם זוכה למידת האמת, היינו שכבר מגולה אצלו מידת טובו של הקב"ה שהוא אמת, היינו אמתיות כוונתו שהיא להיטיב לנבראיו, אז אין לו שום 'כנגד' לעבודת ה', כי אז גם אויביו ישלים איתו. וזה : "ברצות ה' דרכי איש גם אויביו ישלים איתו", שהכוונה על יצר הרע.

    וזהו : "חסד ואמת יקדמו פניך". שענינו הוא, שבכדי לזכות לפנים של הקב"ה, צריך להיות ההקדם של חסד – ואמת. וכשזכה לבחינת אמת, נבחן אז שזכה לבחינת פנים של הקב"ה.

      מה שאין כן מטרם שזכה למידת האמת, נבחן שאין לו אלא בחינת אחוריים, שזהו בחינת הסתרה, שאז הוא רואה שרק הוא נותן להקב"ה, שזהו בחינת חסד, דהיינו שעושה חסד להקב"ה, שכוונתו, שרק הוא המשפיע. מה שאין כן כשזכה לבחינת אמת, אז הוא רואה להפך, שהוא המקבל מהקב"ה, אלא שזהו על דרך התיקון, היינו, שהוא מקבל בעל מנת להשפיע.

    וזהו פירוש : "הקורא קריאת שמע על מטתו". שענין מִטָּה נקרא בחינת מַטָּה , שהוא מטרם שהאדם הולך למצב של שכיבה, שהוא פישוט ידיים ורגליים, מלשון : "לא מצא ידיו ורגליו בבית המדרש", שפירושו, שאין לו שום השגה, כי שורה במצב של הסתרת פנים, שהוא בחינת אחוריים. ואף על פי כן הוא קורא קריאת שמע, היינו שמתגבר מבחינת אמונה, אז הוא זוכה לחרב של שתי פיות הנ"ל.

                                                                 [ כפר גדעון, ט"ו טבת תשכ"ג]

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest