דף הבית / קבלה ומדע / טבע / על כלבים ועוד

על כלבים ועוד

שאלתה של קרין: למה הכוונה "אדני השדה" – מה זה הכלב הזה שטבורו מהקרקע – האם מדובר על משהו ברוחניות, כי בגשמיות זה נשמע מוזר.

תשובה: "אדני השדה" – זהו מצב ביניים בין דרגת הצומח לדרגת החי, כמו שהקוראלים הינם מצב ביניים בין דרגת הדומם לדרגת הצומח, וקוף – בין דרגת החי לדרגת "האדם". בזמנינו, היצור הזה לא מוכר לנו אך ייתכן שבעתיד נגלה אותו, כמו הרבה מינים אחרים שנראה לנו עתה שכבר נכחדו.

שאלתו של אודי: מה זה כלב בקבלה? האם זה נכון מה שאומרים: כלב – הכול לב?

תשובה: על פי הקבלה "כלב" הוא בעל חיים טמא, אשר האגואיזם שלו הוא רק לעצמו, ולכן אנו רואים שהוא כל כך מסור לאדם עד שהתנהגותו נראית לנו כהקרבה עצמית.

שאלתה של שירלי: אם בין דומם לצומח יש בחינת ביניים, ובין צומח לחי יש בחינת ביניים, ובין חי למדבר יש בחינת ביניים, אז מה אנחנו ברוב שפלותנו מתיימרים להיות בעצם???

תשובה: אנחנו – בעלי חיים על פי המבנה הגופני שלנו, אבל יש לנו אפשרות לפתח בנו אדם, מלשון "אדמה לעליון" – דומה לבורא.

האמצעי להפוך לאדם (מבנה רוחני, שתחילת התפתחותו היא "הנקודה שבלב") הוא חכמת הקבלה. זאת מפני שלימוד הקבלה "מושך", "מזמין" כוח מלמעלה – אור התיקון אשר יוצר בנו את תכונות האדם, את ההשתוות לבורא (ראו בעל הסולם, הקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות קנ"ה ).

בכדי להגיע למצב שבו האדם רוצה בכך, עליו לעבור היסטוריה בת אלפי שנים, אשר במהלכה יכיר בעובדה שעל ידי האגו שלו הוא מחריב את עצמו ואת העולם כולו. דבר זה הכרחי כדי להרגיש צורך לעלות מעל האגו ולהפוך להיות כמו הבורא.

כיום, הזמן הזה הגיע. לכן: א. אנחנו במשבר ב. חכמת הקבלה מתגלה.

אנחנו (הנקודה שבלב) – עוּבר של אדם!

5 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך אפשר לעשות "מבנה רוחני". רוח נראה לי דבר מבולגן ופראי וחופשי מכדי לדחוס אותו לתוך אבן ולבנות אותו , או איתו.

  2. שלום הרב מיכאל לייטמן תודה על התשובה לשאלה על הכלבים הכלבה שלי ישנה איתי במיתה והיא גם אוכלת איתי מאותם כלים מה טמה בקבלה והעם זו לא אהבה מוחלתת אהוד אודי כץ

  3. יש לי בדיחה על אדני השדה:
    דוור מגיע לחצר של בית ורואה שלט ענק באדום מפחיד: "זהירות כלב!". הוא נכנס בזהירות לחצר ורואה את אדני השדה. בדיוק בעל הבית יוצא אז הוא שואל אותו: "בשביל מה כתבת את השלט "זהירות כלב"? בסה"כ זה חצי צמח שמחובר בטבור לקרקע.
    אה, זה כדי שלא ידרכו עליו!"

  4. שמואל אבוטבול

    אדני השדה זה כנראה ביגפוט של ימנו אבל השאלה שלי זה מה אם המפלצת מלוך נס? האם יש משהו עליו ביהדות?

  5. ברגע זה שקראתי את התשובה לגבי הכלב איבדת אותי לתמיד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest