דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על התדר האחד של הנשמה

על התדר האחד של הנשמה

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה

כשמחברים יחד את שלושת הגורמים שמביאים לדבקות בבורא: האדם, הקבוצה והבורא, צריכים להגיע למצב שבו כל אחד מהם יכיר את כולם. וזאת בעיה.

נו, נניח שהבורא גם כך מכיר אותנו, על אף שגם זה לא ודאי, ובסופו של דבר יתברר לנו שהוא אינו מכיר אותנו והוא רוצה שנחייב אותו לערוך עימנו היכרות.

והקבוצה היא סכום של הרבה גורמים כאלה, שבכלל לא מובן איך אפשר לחבר אותם יחד. התנאי הזה נראה בלתי ניתן לביצוע. איך ייתכן שכולם יוכלו להגיע אי פעם לתנועה מסונכרנת, אם כל אחד מסתובב בכיוון שלו ובתדר שלו?

וגם האדם עצמו מתגלגל בחייו, נזרק ממצב למצב, מפינה לפינה, בין אם הוא רוצה בכך ובין אם לאו. ברוב המקרים איננו יודעים בעצמנו מהיכן מגיעים כל הרצונות והמחשבות שלנו, ולמה אנחנו נוהגים דווקא כך. אנחנו לא מנתחים ומבררים על מה אנחנו חושבים, מה אנחנו רוצים, ומי בכלל מנהל אותנו.

וחוץ מזה, הבעיה היא, שאם אני נכנס למגע כלשהו עם הקבוצה, אז זו עדיין לא קבוצה, אלא פשוט אוסף של גופים פיזיים. כמו שהבהמות מתכנסות לעדר כדי שלכולם יהיה טוב יותר, כך גם בני האדם יוצרים ביניהם כל מיני חיבורים. זהו חיבור אינסטינקטיבי. אז איך אנחנו יכולים להגיע למושג של קבוצת מקובלים, שעליה כתוב: "אנחנו נתאספנו כאן, לתת יסוד על בנין חברה, לכל אלה המעוניינים ללכת בדרכו ובשיטתו של בעל הסולם זצ"ל, שהיא הדרך, איך לעלות במעלות האדם ולא להישאר בבחינת בהמה"?

כלומר, הקבוצה אינה חבורה רגילה, אלא בסיס לבניית משהו חדש. הקבוצה היא אוסף של בני אדם שבטוחים, רוצים, מסוגלים ומוכנים להשקיע את כל המאמצים שלהם דווקא לשם השגת המטרה הזאת.

הם מתחילים להיקרא קבוצה מאותו הרגע שבו כל אחד, שנע בכיוון שלו, מנסה להתחבר ולשלב את כל התנועות האלה, כדי שהן תהפוכנה לתנועה כללית אחת. בואו נשתדל להרגיש שאנחנו נמצאים בתנועה אחת, ואף אחד לא נופל מחוץ לתנועה הזאת. כולם מנסים להבין מה זה להיות אדם ולא להישאר בבחינת בהמה. כולם יחד.

אם כל אחד ייצא מהתנועות, המחשבות והרצונות הפרטיים שלו ויתכלל יחד עם כולם לתנועה אחת, אז הרצון שלנו לגלות את האדם שבנו יזמין את פעולת הבורא.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לעבור דרך הקיר
הרצון ששורף את הקיר
רגע אחד, וכל החיים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest