דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על הגל של הבדלי התחושות

על הגל של הבדלי התחושות

שאלה: אנשים שמתחילים ללמוד את השיטה האינטגרלית נכנסים לא רק למצבים חיוביים, אלא גם למצבים שליליים. האם זה הכרחי לעבור את המצבים האלה או שאפשר להסתדר בלעדיהם?

תשובתי: אני חושב שלא צריך לעקוף, אלא לחקור אותם בצורה נכונה, כי זה הרי הטבע שלנו שמתגלה בצורה כזאת, בכך שמראה את עצמו בצורה יותר בולטת, כדי שאנחנו נראה על פני מה אנחנו צריכים לעלות.

בהרגשת המצבים השליליים האדם צריך למצוא תענוג, כמו ספורטאי שעל ידי התגברות על הכאב מתגבר על המכשול. הרגשת התוצאה של ההתגברות על המכשול חשובה עבורו יותר מאשר הרגשת הכאב. הוא הולך לזה באופן מודע! כלומר, חשיבות המטרה של השינוי העצמי עולה בערכה על אותן התחושות הלא נעימות שאותן אנחנו חווים בדרך שלנו.

אף על פי שאנחנו לא צריכים לדבר מראש על תחושות כאלה, אנחנו צריכים כל הזמן להשתדל לטשטש אותן (לא לבטל, אלא לטשטש), ומייד לתת לאנשים להבין שכך אנחנו לומדים את עצמנו, את המהות שלנו, ואחר כך במהירות להכניס את האנשים לסדנה, לדיון.

לאחר מכן, צריך לתת להם שיעורי בית – לרשום את כל התחושות השליליות והחיוביות שלהם, ולהביא איתם לשיעור הבא. אחר כך למיין את הדפים האלה, ואת המסקנות החשובות ביותר של האדם שוב להכניס לסדנה, מפני שמה שהוא הרגיש, הרגישו באופן חלקי גם כל האחרים. שידונו עכשיו על מצבם: "מהו? בשביל מה? מה הוא נותן לי בחיים? יכול להיות, שהיה טוב יותר אם לא הייתי מרגיש אותו? או עדיף להרגיש?". כי כאשר המחלה יוצאת, היא לפעמים מורגשת הרבה יותר חזק, מאשר כשאתה רק מתחיל לחלות ולא מרגיש שום דבר, עד שעוברת תקופת ההסתרה.

לכן צריך שאנשים ירגישו לעומק את כל הבעיות ומניסיונם האישי יגיעו לאיזה פתרון ביניהם. המדריך מנהל את השיחה שלהם, נותן את נושא הדיון, ואילו במהלך השיחה את המסקנות הם צריכים לעשות בעצמם. ואז זה באמת יהיה ההישג שלהם, הגילוי שלהם, ההשגה שלהם! כאילו שהם בעצמם גילו חוק חדש של הטבע, שיתוף פעולה הדדי חדש, מה שמקודם, יכול להיות שאף אחד מהם לא ראה, ועכשיו הם הראשונים בעולם יחד רואים את זה.

אלה דברים רציניים מאוד! צריך לרשום אותם, לעבד, ליצור ספרוני אוספים מתוך השיחות בסדנאות, כדי שאחרים יוכלו לערוך דיונים זהים, ללמוד מהם ולהשלים. כך תיווצר בהדרגה שיטת החינוך האינטגרלית היותר ויותר עדינה ויעילה.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 17.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
יחד להוציא חוקות אינטגרליות
ההשפעה של יישום השיטה האינטגרלית
ה"צימוק" שבדיונים האינטגרלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest