דף הבית / כללי / על גיור וחתונה, פגם ברצון, לימוד קבוצתי

על גיור וחתונה, פגם ברצון, לימוד קבוצתי

מיכאל לייטמן
שאלתו של ברק:
יש לי חבר שלומד אצלך והוא הבין מדבריך שרק הכוונה חשובה ולא המעשים. ולמשל במקרה שלו יש לו חברה גוייה והוא רוצה להתחתן איתה, היא רוצה להתגייר אבל לו לא כזה חשוב שהיא תתגייר כי העיקר הכוונה. הוא טוען שהמצוות הם רק אמצעי לכוונה והכוונה היא העיקר, ולכן הוא לא מקיים כלל מצוות כמו תפילין וכדומה. מה דעת הרב בעניין?

תשובה: אני לא חושב שיש לנו אדם כזה בקבוצה הפנימית. או שהוא ממש מתחיל אצלנו, בבחינת שומע חופשי, שאין שום תביעה ממנו, או שהוא לא יהודי. אנחנו דואגים לקיום מצוות גשמיות כתומכות, אך הכרחיות להשגת המטרה.
לא-יהודים לא צריכים את זה. בעל הסולם כותב שבתיקון הכללי של העולם, האומות יכולות אפילו להישאר בדתות שלהם, הרי הן המצאה של האדם, המסגרת הגשמית שלו, תרבות, ולא יותר מזה. אנשים יבינו זאת ויתייחסו לדתות כמו למנהגי בית.

שאלה: איך אפשר לדעת שאין ערוב ברצונך להידמות לעליון גם רצון לקבל, ובכך לפגום בעצמך?
תשובה: תבקש התגלות הבורא, שתספק לך כוח תיקון, שתוכל להידמות אליו.

שאלה: מזה כמה שנים אני עוסק בלימוד הקבלה היו לי חוויות כמו ניצוצות – אבל אני מאוד מתקשה בלימוד קבוצתי, שכן עדיין לא מצאתי קבוצה שמתאימה ומדברת אלי…
תשובה: לימוד עקבי איתנו דרך האינטרנט יוביל אותך בצורה נכונה קדימה. ונשמח לראותך בקונגרסים הבאים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest