דף הבית / חינוך, ילדים / על בית הספר לִבנות אדם

על בית הספר לִבנות אדם

photo_rav_gh70_015.gif

מן העיתונות: ככל שהגבולות בין בתי הספר והשירותים הסוציאליים הממשלתיים יטשטשו, בתי הספר ילמדו לא רק שיעורי ידע, אלא יכנסו אל הטריטוריה שעד לא מזמן הייתה שייכת לענייני משפחה וקהילה.

התייחסותי: בחינוך המודרני אין שיטה שעוסקת בעיצוב הילד כאדם. ההורים והמורים אפילו לא מבינים את הנחיצות בעיצוב שכזה, בעיצוב האדם המתפתח. אם נשאיר את הילד ביער הוא יישאר כבעל חיים, ואם נספק לו רק ידע הוא יישאר כרובוט אומלל.

חינוך, פירושו ללמד את הילד שיטה כדי להתפתח ולהיות אדם. אדם = דומה לבורא. נאמר בתורה שהאדם נברא בצלם אלוקים, לאחר מכן בנפילתו לחטא הוא רכש אגואיזם ונעשה הפוך מהבורא. עכשיו עליו למצוא בעצמו את הדרך לתיקון ולהשיג אותה השתוות ראשונית לבורא, את תכונת האהבה וההשפעה, שהיא התכונה היחידה של הבורא!

שיחות על חינוך

שאלה: אנחנו מלמדים את הילד בבית, כי אנחנו לגמרי לא מסכימים עם הגישה בבתי-הספר. אולי עדיף לא ללמוד כלל, אלא להתפתח באופן ספונטני ורק לקראת התבגרותו של הילד לעבוד על בחירת תחום לימוד?

תשובה: חייבים להעניק לילד ידע על העולם שלנו, ויסודות ללימוד כל מקצוע שירצה לבחור בעתיד. כמאמר חז"ל: "כל מי שאינו מלמד את בנו אומנות כאילו מלמדו לסטות" (רבי יהודה, במסכת קידושין דף כ"ט ע"ב) . ובנוסף לעסוק בהתפתחותו הרוחנית, לעצב את האדם שבו.

2 comments

  1. רב יקר,

    האם כבר הגיע הזמן המתאים להקים בית ספר קבלי לילדים? אם לא עכשיו, מתיי?

  2. אני מצתרפת לאסתי הגיע הזמן.קלו כל הקיצין במערכת החינוך הנוכחית .מגיע לידיי העולם את החינוך הטוב ביותר עם המורים הטובים ביותר אני מתנדבת לעסוק בתחום.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest