דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על בחירות והתועלת העצומה של איחוד

על בחירות והתועלת העצומה של איחוד

שאלה: זה דבר טבעי, שבכל מדינה קיימות הרבה מפלגות שונות ודעות עקרוניות שונות. אבל המאבק התמידי שלהן ביניהן על השלטון מביא נזק לחברה. איך אפשר לאחד בעלי דעות שונות כך שהם יפעלו בשיתוף?

תשובתי: האיחוד אפשרי רק אם לאנשים יש מטרה משותפת, חזקה יותר מכל חילוקי הדעות והאינטרסים: למשל, רווחת החברה, קיום המדינה. אם תוקף אותנו אויב ונוצר איום חיצוני, אז כולנו מתאחדים, בכך ששוכחים את השנאה הקודמת זה כלפי זה. כי האיום מכבה את כל ההבדלים שלנו וכולנו נלחמים נגד האויב המשותף.

אבל ברגע שהמלחמה מסתיימת, ברגע שאנחנו מצליחים לנצח את האויב ולסלק את האיום, שוב מתעורר האגו שלנו ואנחנו מתחילים לריב אחד עם השני.

שאלה: איך אפשר, בהיעדר של איום חיצוני, בזמן של שקט ושגרה, להתאחד, למרות כל המחלוקות והשוני של הדעות והאינטרסים שלנו?

תשובתי: זה אפשרי, אם אנחנו נראה באיחוד הזה כזה רווח גדול, שבלעדיו החיים שלנו נועדו לכישלון מוחלט, כמו מול אויב חסר רחמים. במקרה כזה אפשר יהיה לאחד את כל המפלגות והסיעות יחד.

אחד מהשניים: או שאנחנו ניצלים יחד מצרה משותפת, או שמצפים לרווח גדול. הרווח הזה צריך להיות גבוה יותר מהחיים שלנו, אחרת האיחוד לא יצליח. כלומר, הם יילחמו עבור הדבר החיוני ביותר עבורם, כל אחד יראה בזה את פסגת ההצלחה של החיים שלו.

או שהם צריכים להבין, שללא האיחוד שלהם הכול ייהרס, אבל דבר כזה אפשרי רק בזמן איום של מלחמה עם אויב חיצוני. אם לשלטון מגיעה אחת משתי המפלגות העיקריות, כמו למשל, באמריקה, שבה יש דמוקרטים ורפובליקנים, וניצחון של אחת מהן מסמל הפסד של השנייה, אז הם יכולים להתאחד רק למען ניצחון על האויב המשותף.

אבל האיחוד הזה יחזיק מעמד רק בתנאי הזה. ברגע שיהיה ברור שהאויב נוצח, אז ביניהן מיד יתחיל מאבק. כדי לאחד אותם לא תחת פחד מאיום חיצוני, צריך להראות להם רווח גדול, עתיד מיוחד שמבטיח לנו האיחוד וסיום של המאבק ההרסני.

דווקא בזכות זה שהם יתגברו על הריבים שלהם ויבואו להסכמה הדדית, הם יוכלו להשיג דרגת חיים מיוחדת, מילוי, כבוד, שליטה, רווח, השכר הגבוה ביותר.

אדם חייב לראות את היתרון שיש באיחוד. הוא יסכים לו רק אם הוא יפחד עבור הקיום שלו בפני האויב, או שמצפה לו רווח עצום.

לכן צריך לתת לאדם כזה חינוך אינטגרלי, כדי שהוא יראה, שתוך התנהגות מסוימת, בזה שידכא את האגו שלו ויתאחד עם האחרים לצורך עבודה משותפת, הם כולם יחד יקבלו רווח אין סופי מדהים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 481, 23.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בחירות: מצביעים לכולם
הזכות לבחור, חלק ב'
הזכות לבחור, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest