דף הבית / משבר עולמי / על איזו חברה כתב בעל הסולם?

על איזו חברה כתב בעל הסולם?

laitman_2010-03-12_9587-70.jpg

שאלה: על איזה מבנה של צדק חברתי כתב בעל הסולם במאמר "האומה"? האם הוא דאג לארגון חיים יותר נוחים ושׂבעים במסגרת העולם הזה? האם בכלל יכול מקובל לדאוג לכאלו דברים, כשהוא יודע שהכול מנוהל על ידי הכוח העליון ואנחנו נמצאים בעולם הזה באופן זמני רק כדי לתקן את נשמתנו?

תשובתי: בעל הסולם ידע שבני האדם יגיעו להתפתחות כזאת, כאשר יגלו שחסר להם את הכוח העליון שיתקן את היחסים ביניהם. הם יצטרכו את חכמת הקבלה, כי הרי רק האור העליון יכול לתקן את היחסים בין בני האדם. בין בני אדם לא יכולים להיות יחסים טובים, אם הבורא אינו מחבר ביניהם, רק דרכו הם מסוגלים להתחבר זה עם זה. כלומר החיים עצמם יחייבו אותנו לגלות את הדרך והכוחות לתיקון.

בני אדם לעולם אינם יכולים להיות מחוברים ישירות, אלא רק דרך תכונת ההשפעה שנקראת בורא. בעל הסולם הבין זאת טוב מאוד, הוא היה בעל השׂגה עצומה. אך בכדי לקרב את הקורא הפשוט להבנה הזאת, הוא מתחיל בהסבר מרחוק.

כאשר האדם יבין שאת החיבור והאחדות אנחנו חייבים להשיג על פי מחשבת הבריאה, ושהוא אינו יכול לברוח מזה, הוא יהיה מחוייב לגלות את חכמת הקבלה בכדי ליישׂם את התיקון. בוודאי שבעל הסולם לא חשב על סוציאליזם או קומוניזם כמטרות בפני עצמן, בכדי ליצור עבור בני האדם חיים טובים בעולם הזה, הוא הבין והשׂיג בעצמו את מטרת הבריאה המלאה.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 22.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
השינויים הפנימיים קובעים את השינויים החיצוניים
בכל גרגיר חול מסתתר אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest