דף הבית / אהבה / על אהבה גשמית ואהבה רוחנית

על אהבה גשמית ואהבה רוחנית

photo_rav_gh70_195.jpg

שאלה: פעמים רבות אתה אומר שהיחסים עם הבורא צריכים להיות דומים לחיזור החתן אחרי הכלה, בצורה שבה היא מסתירה את עצמה וכו'. עם זאת, אתה מרבה לספר לנו, שבעבר היו קונים אישה בכסף, ובכלל, אין צורך לראות אחד את השני יותר מפעם אחת לפני החתונה. אם כך, איפה התשוקה, איפה המתח? התוכל להסביר למה אתה מתכוון?

תשובה: ברמה הגשמית, אין צורך בשום אהבה, משום שכל הקשר בין בני הזוג נוצר במשך הזמן על ידי ההרגל וויתורים הדדיים. לעומת זה, ביחסים עם הבורא יש צורך בתשוקה ומתח, משום ששם הרגשות פועלות ברמות גבוהות יותר, הן כנגד האגואיזם. כמו בסיפור אהבה דרמטי, שבו האוהבים (האדם והבורא) משתוקקים (בהשפעה) זה אל זה, כנגד רצונות כל העולם (כנגד כל הרצונות האגואיסטיים), שמשם באים גם התשוקה והמתח.

שאלה: באחת מתוכניות הטלוויזיה שאלו אותך "מהי אהבה". ואתה ענית: "זוהי התכונה העיקרית של הבריאה, השפעה הדדית, הטבועה בכל רמות הטבע, חוץ מאשר בבני האדם. אותנו השאירו ברשות עצמנו, אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים, חוץ מלאהוב". האם תוכל להסביר את הדברים?

תשובה: כך זה נקבע מלכתחילה ע"י הבורא. בעולם שלנו כל הטבע הינו אגואיסטי, ונובע כתוצאה מהנפילה האגואיסטית של האדם. לכן רק באדם תלוי תיקון כל הטבע, במידת תיקונן של רמות הדומם, הצומח והחי של הרצונות. האדם מתקן את הדומם, הצומח והחי שבטבע החיצון.

תוכנית הטלוויזיה – שלבי הסולם "על אהבה"

פוסטים קודמים בנושא:

אהבה גשמית ורוחנית

ואהבת לרעך כמוך

מקובלים על אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest