דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה להתחלת ההתחלות

עלייה להתחלת ההתחלות

שאלה: האם אפשר לומר, שארבעת המינים המאפיינים את חג הסוכות, מסמלים את תכונות הבורא?

תשובתי: לבורא אין תכונות. זה אני ברצון שלי מזהה אותו בשבע תכונות. בהיותי "נקודת רצון", אני מרגיש את הבורא ברגש ובשׂכל, ברצונות ובמחשבות. באמצעות המחשבות אני מברר את הרצונות, כך השׂכל והרגש עובדים בשיתוף, כדי שבהם אני אחפש את הבורא.

באילו מדדים אני משתמש?

בחושים הרגילים שלי, אני, מבלי לחשוב, מבדיל "בקווי הציור": זהו צבע כחול, וזה צבע אדום, זהו צליל גבוה, זהו טעם חמוץ, זהו ריח של שרוף. גם ברוחניות הכול נמדד ביחס אליי. אני יכול לומר, שאני תופס את התכונות של הבורא מפני שאני משייך אותן אליו, אבל בעצם, זוהי דווקא התפיסה שלי.

שאלה: כאשר האדם יוצא לחפש את הבורא, מה בדיוק הוא מחפש? מה זה "בורא"?

תשובתי: זה מה שמחזיק את החיים שלי, מה שמחזיק את הקיום שלי, מה שקובע כל מה שקורה ויקרה איתי. כל זה שייך לאיזו סיבת בראשית, הקודמת לי, הקודמת לאי הקיום שלי הקודם ולקיום העכשווי.

אני נמצא בעולם מבלי לדעת מה זה עולם. הבורא מעצב בי כזאת הרגשה. נדמה לי שיש עולם, אבל אני לא בטוח בזה. אני רק יודע שאני מרגיש אותו בתוכי. אם היו לי תכונות אחרות, אני, כפי הנראה, הייתי מרגיש אותו אחרת.

אבל למעשה, לא חשוב לי מה ואיך אני מרגיש. אלא חשוב שיש סיבת בראשית קדמונית שמעצבת אותי, שמקנה לי את ההרגשה הזאת. היא דואגת לי, ולמעשה, כל רגע מספקת בתוכי את כל מה שאיתו אני מרגיש ומה שאני מרגיש. ההתחלה הראשונית הזאת, זה "הבורא". כי מצידו, הוא בורא אותי.

ואילו מצידי, הוא "בורא" מפני שמושג על ידִי לפי העיקרון "בוא וראה". הוא ברא אותי ומיקם אותי בנקודת זמן של מציאות מסוימת. ואני מתוך זה יכול לחקור, לברר, להרגיש ולהבין אותו. הוא כביכול מנהל איתי, משחק, נותן לי אפשרות להשיג אותו.

שאלה: זה דומה למשחק המחבואים?

תשובתי: לא לגמרי. כן, הוא מסתתר, אבל כדי שאני אבין אותו. בזה שאני מנהל חיפושים אחר הבורא, אני בודק, מה זה הוא, ומה לא. בין האפשרויות הללו אני מוצא צורות ביניים "גבוליות", וכך אני מתחיל להבחין, להבין אותו, לעצב במוח ובלב שלי תבנית (שבלונה) שנקראת "בורא".

כאן חשוב לזכור, אני לא תופס את הבורא עצמו, זה בלתי אפשרי. בתוכי, מתוך הרצונות והמחשבות שלי אני בונה איזו דמות, איזו הידמות, שנמצאת בתוכי, אבל התואמת לו. זה נקרא "בוא וראה".

בסופו של דבר, אני עובד נגד הרצון לקבל שלי. ולעצב את דמות הבורא אני יכול בתנאי שברצון הזה שלי אני אשתוקק להידמות אליו ולא לתענוגים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 442, 05.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה מרגיש הבורא?
חזרות בתיאטרון של הבורא
גן עדן עם הבורא בסוכה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest