דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / עיוורון וחירשות רוחניים

עיוורון וחירשות רוחניים

שאלה: מה זה עיוורון וחירשות רוחניים? הרי גם בעולם שלנו ישנן תופעות כאלה.

תשובתי: בעולם שלנו אין תופעות כאלה, כאן כולם עיוורים וחירשים מבחינה רוחנית.

שאלה: וזה שבעולם שלנו יש בני אדם חירשים ועיוורים, מהווה תוצאה משורשים רוחניים?

תשובתי: כן. לאדם שלא שומע, יש בעיה ביחס לזה גם בעולם העליון. משם היא "ירדה" אליו, אותו הדבר גם עם עיוורון. כיצד זה מתוקן? תעלה לעולם העליון, ובמידת ההתקדמות שלך אליו אתה תראה, כיצד במקום תיקונים גשמיים של עיוורון וחירשות מופיעים אצלך תיקונים רוחניים. תכונת בינה נקראת שמיעה, ותכונת חכמה נקראת ראייה, זה אור חכמה.

במילים אחרות, כשאדם משיג את תכונת הבינה הוא מתחיל לשמוע, וכשהוא משיג את תכונת החכמה הוא מתחיל לראות. לכן, הנביאים כתבו בהתאם לדרגת השגתם: "אני ראיתי" או "אני שמעתי".

שאלה: אדם שומע החל מתווך של עשרים קילו-הרץ. כל מה שמתחת או מעל לעשרים קילו-הרץ, זה רוחני? האם כל מה שנמצא מחוץ לתווך החושים שלנו אפשר לכנותו רוחני?

תשובתי: לא. אתה רוצה להעביר מקבילה מדויקת בין התכונות שלנו וכל מיני שינויים אפשריים במהלך החיים למה שמתרחש בשורש העליון. אבל אין קשר הדדי ישיר נטו. בעולם שלנו אנחנו כבהמות. יש הידמות לאופן שבו הבהמה נוצרה. אבל באיזה אופן היא מתפתחת ומה קורה איתה, זה לגמרי לא קשור עם ניהול של כוחות עליונים.

שאלה: אבל אותו "הטבע" או "הבורא" קבע, שאדם צריך לשמוע בתווך תדרים מסוים, לא יותר ולא פחות. האם יש לזה שורש רוחני? האם בעולם הרוחני האדם גם שומע בתווך תדרים מוגבל?

תשובתי: זה תלוי בדרגת האדם, באיזו מדרגה מתוך 125 מדרגות הוא נמצא. הראייה, השמיעה, יכולת להריח וחוש המישוש שלו, כל חמשת החושים הרוחניים שלו מקושרים הדדית ומתפתחים בהרמוניה כאחד.

מתוך שיעור וירטואלי, 9.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest