דף הבית / המשבר ופתרונו / עידן של רובוטים או עידן של האדם?

עידן של רובוטים או עידן של האדם?

הערה: לפי מחקר של הפורום הכלכלי העולמי, בשנת 2020 יתווספו שני מיליון מקומות עבודה, אך  שבעה מיליון מקומות עבודה ייעלמו כתוצאה מהתפתחות רובוטיקה עולמית ואוטומציה מלאה. באוניברסיטת קליפורניה שבסן-פרנסיסקו עובד רובוט-רוקח שאוסף ומנפק תרופות. קיימים כבר רובוטים-עיתונאים שמוזנים לתוכם נתונים והם כותבים כתבות שבלוניות. כמו כן יוצרו רובוטים-עורכי דין וכדומה.

התייחסותי: הסטטיסטיקה מרככת מאוד את המצב. למעשה לא יהיה צורך בכוח עבודה כלל, נכון להיום הרובוטיקה מרוסנת באופן מלאכותי. אפשר היה להחליף למשל את כל המוניות במכוניות אוטומטיות, בהחלט ניתן לעשות זאת. רובוט יכול להחליף כל אדם ויכול לעסוק בהכול פרט לעבודה רוחנית, מפני שלרובוט אין בחירה חופשית. בחירה חופשית זו האפשרות להתחבר לדרגה הבאה של מידע. בחירה חופשית יכולה להיות רק לאדם, ורק בסביבה מסוימת שבה מחנכים ומכינים אותו למעבר למדרגה החדשה שנקראת "אדם" כל השאר זו דרגת החי, לכן אפשר בקלות לתכנת אותה ולהפוך את כל החיים למכאניים, גם כך הם מכאניים.

שאלה: האם הרובוטים ידחקו אותנו לדרגה הבאה?

תשובתי: בוודאי, אבל בינתיים אנחנו לא רוצים בזה ולכן לא מחדירים אותם. יש תחומים בחיינו שהיינו מרוויחים אם האדם היה מוחלף ברובוטים, אך יש לכך תמיד גם אפקט שלילי. למשל אם נחליף את נהגי המוניות ברובוטים, מה יהיה עם מיליוני בני האדם שעוסקים במקצוע הזה? עלינו לברר מה האדם צריך לעשות. אנחנו מקלים על חיינו הגשמיים בכך שאנחנו ממציאים "צעצועים" מכאניים, אבל יחד עם זאת חיינו נעשים ריקניים הרבה יותר, כי אין בכך שום מוצא אינטלקטואלי.

ב –  Disney World שבאורלנדו יש ספֵרת משחק גדולה מאוד. אתה מתיישב בקרון, מסיעים אותך בספרה הזאת ומציגים בפניך את עתיד האנושות: כולם מרחפים במסוקים, דוהרים לאנשהו, אדם נכנס הביתה והכול מופעל שם בצורה מכאנית, בעזרת כפתורים. ובשביל מה? הרי האדם נשאר אותו אדם. כך גם היינו מסיימים את קיומנו אם לא הייתה תכנית להתפתחות האנושות שמופעלת מלמעלה. לכן אנחנו נאלצים להגיע למצב שבו יהיה לנו רע מאוד, ונצטרך להבין שהמשמעות של התפתחותנו היא באיחוד, ודרך האיחוד לעלות לדרגת הקיום הבאה. הדרגה הבאה היא רוחנית, מחוץ לגוף, מחוץ לכל סוגי ההגבלות של עולמנו. נקווה שאנשים יבינו זאת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.10.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest