דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / עולם – תזמורת הרמונית מתואמת

עולם – תזמורת הרמונית מתואמת

כולנו מהווים חלקים של אחד שלם כללי, שמשלימים הדדית זה את זה דווקא כתוצאה מההבדלים, הסתירות, הניגודים שלנו. השלמה הדדית חייבת להבליט ולחשׂוף בנו את כל ההתנגדויות זה כלפי זה.

רק על ידי חיבור נכון בינינו, נמצא אחדות אידאלית שתיתן לנו מצד אחד, התגלות של כל ההפכים והניגודים, ומצד שני, שיתוף פעולה הדדי הרמוני, מוחלט ושלם. כל ההבדלים בינינו מתחברים על ידי אהבה הדדית, השפעה הדדית, הסכמה הדדית, כשכל החלקים עובדים רק לטובת האחרים, ולכן החיבור שלהם אפשרי.

שאלה: לפי מה נוכל להגיע למחשבה הזאת?

תשובתי: מזה שבכל אחד מאיתנו קיים רצון עצום להתמלא באור. אנחנו מחפשים את המילוי הזה לא רק במשך שנים רבות, אלא גם בגלגולים קודמים, ובגלגול מסוים אנחנו עוצרים ומתחילים לחפור לעומק: איך אני יכול לממש את עצמי?

אם כולנו היינו שווים, אז היינו כאחד, אבל לא יכול להיות הרבה אותו הדבר. בעולם שלנו אפשר לייצר המון שולחנות זהים, ואילו בעולם הרוחני דבר כזה לא קיים. בתוכנו אין אחידות, אנחנו רואים את זה על בני האדם. דווקא הודות להבדלים שלנו, קיימת כזאת "תזמורת" עולמית. בינתיים זו אפילו לא תזמורת, אלא קקופוניה נוראית (שילוב של צלילים חסרי משמעות). אבל אם מקבצים את כולם יחד, תחת הנהגה של "מנצח" מנוסה, תצא תזמורת הרמונית מתואמת ונפלאה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 5.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest