דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם של כאב גדֵל באוקיינוס של טוב

עולם של כאב גדֵל באוקיינוס של טוב

ערבות הדדית היא הדבר היחיד שיוכל להועיל כנגד המכה שהטבע מנחית עלינו היום (אם אפשר לכנות את הגילוי של הבורא "מכה"!). על ידי הערבות, נגלה כיצד נוכל להיות מותאמים לטבע, ואז לא נרגיש את זה כמכה, אלא כהשפעה טובה.

אם נתחבר בקשרים של ערבות, באותה המידה שבה אנחנו חייבים להיות מקושרים היום, אנחנו נרגיש את העולם הזה כטוב ונצליח בכל דבר. בעל הסולם כתב במאמר "הסתר וגילוי פנים של השי"ת" על הצורה שבה משתנה התפיסה של האדם: אנחנו נִראה שכולם בריאים ב-100%, שהכלכלה והתעשייה משגשגות, המשפחה מושלמת. לא יהיו בעולם חולים, מסכנים, מיואשים. אנשים לא יצרכו סמים וכדורים נגד דיכאון, לא יתגרשו.

כל העולם שלנו יגיע להרמוניה, ורק דבר אחד ידאיג אותנו: איך להמשיך להתמזג ביתר הרמוניה עם הבורא, עם כוח הטבע. והוא ילך ויתגלה לנו יותר ויותר.

אנחנו צריכים, בזמן קצר מאוד, להתאים את עצמנו למערכת הקשר האידיאלי. עדיין איננו מתארים לעצמנו מהו הקשר האידיאלי הזה, אך אנחנו חייבים להגיע אליו בפרק זמן קצר ביותר. בכל יום החיים יהיו כמו חדשים. השינויים יהיו כל כך מהירים, שאנשים יפסיקו להרגיש את הזמן.

היום אנחנו מרגישים שקיים בוקר, ערב, צהריים, אנחנו אומרים: "תבוא מחר", "בעוד שבוע", "בעוד חודש". כל זה כבר לא יהיה. אנחנו נאבד את תחושת הזמן. הזמן יהפוך לשינוי של מצבים. עד כדי כך שהאדם אפילו לא יחשוב על מושגים כמו בוקר או ערב, הוא יפסיק לחשוב בציר הזמן. ה"בוקר" או ה"לילה" ייעלמו מהתודעה שלו. הוא ימדוד הכול רק לפי השינויים שהוא חווה בתוכו.

כך אנחנו מתעלים מעל לזמן ומעל למקום. כל ההרגשות שלנו כבר לא יהיו תלויות בהם. אנחנו עוד נמשיך לאכול, לשתות, לעשות משהו בעולם שלנו, אך מבפנים כבר יתחיל להשתלט עלינו מנגנון חדש, יחסים חדשים. עד שכל העולם הזה ייעלם לחלוטין, ונעבור בצורה חלקה למצב החדש. החשיבות של העולם הזה תיעלם עד כדי כך שאנחנו נפסיק לראות ולהרגיש אותו. במידה שבה נעלה לקשרים החדשים בין כולנו – במידה הזאת העולם הזה ייעלם.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 02.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הענן המוזר שירד על העולם
ללמוד לראות טוב
והעולם הזה יתפוגג כערפל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest