דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם הרסיסים של "המפץ הגדול"

עולם הרסיסים של "המפץ הגדול"

כל אחד ואחד מאיתנו הוא חלק, רסיס מהכלי השבור. אם היינו מתחברים יחד, אז היינו הופכים למלכות דאין סוף והיינו מרגישים את עצמנו כנשמה אחת המלאה באור אין סוף.

אבל התרחשה שבירה, על ידי זה שאור אין סוף נכנס לתוך הרצון שהוא ברא ופוצץ אותו מבפנים, בכך שמילא אותו בכל העוצמה של הבורא, של המאציל. בצורה כזאת הבורא החדיר לתוך הנברא את רצונו להיטיב לנבראיו.

יצא, שהרצון הקטן שלנו התנפח ברגע אחד למימדים פי תר"ך (620) פעמים יותר גדולים ממה שהיה קודם, ובכל העוצמה הזאת הרצון משך את האור אליו בעל מנת לקבל, למען עצמו. אבל הוא לא היה מוגן ממצב כזה לא בתנאי של "צמצום א'" ולא ב"מסך".

ולכן התרחש פיצוץ והרצון נשבר להמון רסיסים, חלקים. גם מקודם הוא היה מורכב מהמון חלקים: מחמישה סוגי הרצון, כלומר מדרגות שורש, א', ב', ג', ד', השונים גם בכמות וגם באיכות, על אף שמקודם הוא אף פעם לא הרגיש את עצמו מחולק.

כל דרגה מתחלקת לעוד חמישה חלקים ועוד חמישה חלקים וכולי. באופן כזה יוצאת כמות גדולה מאוד של חלקים. ובכל חלק יש רצון גם לפי האיכות וגם לפי הכמות השונה מאחרים. המרחק בין הרצונות הוא השוני בין החלקים, שבגלל זה אף אחד לא מבין את האחרים.

מפני שכל אחד מנותק מהאחרים, אז אף אחד לא מרגיש את המציאות שלו. כי המציאות מורגשת בכללות הכלי, או לפחות בחיבור בין שניים, כאשר כל אחד מרגיש בשני את המציאות שלו. וככל שיש יותר חלקים שאותם הוא יכול היה לחבר לעצמו, כך הוא מרגיש ביתר עוצמה את המציאות.

כדי שאנחנו נוכל להתקרב לתיקון הזה, אנחנו נמצאים במצב שנקרא "העולם הזה", ויכולים על ידי פעולות של חיבור, למשוך חזרה את המאור הגדול שהסתלק מאיתנו כדי שהוא ישפיע עלינו ויתקן.

מתוך ההכנה לשיעור, 22.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להתבונן בעולם השבור בעיניים שבורות
איסוף החלקים של תפיסת המציאות
תפיסת הרסיסים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest