דף הבית / המשבר ופתרונו / עוד מגדל בבל אחד

עוד מגדל בבל אחד

מתוך מאמר דעה שקראתי שאינטרנט: "לפנינו החדרה של דפדפן המסוגל לתרגם מכל שפה לכל שפה בצורה לא מורגשת, ללא מאמצים מצד המשתמש. זה יהפוך את העולם לכפר גלובלי, ושוב ייווצר מגדל בבל. דפדפן כזה הוא המימוש המלא של רעיון האינטרנט.

העיתונים הופיעו בתחילת המאה ה-17, מאמצע המאה ה-19 הופיעו עיתונים המוניים, נוצרה מערכת פוליטית שבאה בעקבות הקולות של הקורא הכללי. בתחילת המאה ה-20 הופיע הרדיו, כלי תקשורת שלא דורש ידיעת קרוא וכתוב, דבר שעורר היווצרות של אימפריות פאשיסטית, קומוניסטית ומסחרית, פרסומות ותעמולות. אחר כך הגיעו הטלוויזיה והאינטרנט. כל מדיה חדשה יצרה יחסים חברתיים חדשים. מהפכות צבעוניות, קיצוניות דתיות, מתח בינלאומי, זה "ימי הביניים החדשים", תגובה לאבולוציה יותר מידי מהירה של המדיה בשנים האחרונות. תודעה מסורתית שעדיין נמצאת בשלב של שידור מידעני "מלמעלה-למטה", נכנסת לעימות עם המדיה הפתוחה. מכונת הדפוס של גוטנברג הביאה למלחמות דת ולטרור מהפכני וראדיקלי, היא שרטטה מחדש את מפת אירופה, יישבה שלוש יבשות בפליטים פוליטיים, כלכליים ודתיים. היכולת להתמקד במחשבות מופשטות מבחינה פיזיולוגית, שינתה את מוחם של מיליוני בני אדם, דבר שהוביל להתפתחות של המדע. המוח, בזמן המעבר של החברה מהספר לאון ליין, מאבד את יכולתו לריכוז. ילדים חושבים שהאינטרנט היה מאז ומעולם, אין להם ניסיון של קריאה ממושכת. ובהמשך יבואו אלינו תקשורת מהחלל, תקשורת שגורמת לשקוע, תקשורת מושרה, השתלה של מכשירים, התחברות של קצוות עצבים לרשת ועוד…".

אני תמיד אומר שהכל מתפתח רק לצורך מימוש תוכנית הטבע, איחוד של כל האנושות לדמות/מערכת של אדם, האדם היחיד. לאחר החדרת כל סוגי המדיה, יבוא הצורך באיחוד מלא של כולם לגוף אחד, ל"ללב אחד", רצון ול"מוח אחד". אבל זה כבר לא יגולם על ידי הישגים טכניים, אלא על ידי עלייה רצונית מעל לאגו שלנו לפי שיטת חכמת הקבלה.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest