דף הבית / כללי / עברית הפכה ליסוד של האלף-בית העתיק בעולם

עברית הפכה ליסוד של האלף-בית העתיק בעולם

הודעה: האלף-בית העתיק ביותר בעולם יכול להיות האותיות מעברית. ארכיאולוג ומומחה לכתובות עתיקות דאגלס פטרוביץ' מאוניברסיטת ווילפריד לוריה שבקנדה ערך מחקר שבו הגיע למסקנה, שיהודים לקחו 22 הירוגליפים מצריים עתיקים ועל היסוד שלהם יצרו את האלף-בית  היהודי לפני יותר מ – 3800 שנה.

הארכאולוג פטרוביץ' החל לערוך את המחקר שלו עוד בשנת 2012, בזמן שעסק בלימוד וחקר של כתובות הירוגליפיות על לוח אבן מצרית, משנת 1842 לפני הספירה. הכתובות על הלוח שידוע כ"סיני 115", מספרות על יוסף ובניו, אפרים ומנשה, גיבורי התנ"ך או התורה העברית. נחשב, שדווקא מנשה הוא זה שחרט את ההירוגליפים על הלוח. לפי דעתו של פטרוביץ', זוהי הדוגמה העתיקה ביותר בעולם של כתב.

לדעתו של הארכיאולוג, אלה שדיברו בעברית ניסו להמיר את ההירוגליפים לאלף-בית, כדי למצוא שיטה ליצור הבעות עצמיות משלהם בכתב. סבורים כי זה התרחש באותה תקופה שבה היהודים שהו במצרים. פטרוביץ' טוען, שניסיון מסוג זה נעשה לפני הופעתן של אותיות האלף-בית האחרות, הכתובות שידועות לנו.

תגובתי: על פי חכמת הקבלה, זה היה תמיד ברור, מפני שאת השפה הזאת יצר אדם, כמעט לפני 6000 שנה, ולפניו לא היו בני אדם בעלי חשיבה. אדם השיג את השפה מתוך ההשגה שלו את העולם העליון והקשרים שלו עם העולם שלנו.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest