דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבור מי מכינים את המקל?

עבור מי מכינים את המקל?

נאמר: "אלף נכנסים לחדר, ואחד יוצא להוראה". איך לעשות כך שמתוך האלף יצליחו לצאת לפחות עשרה או מאה בני אדם? הרי במצב האידיאלי צריך להשיג תוצאה של מאה אחוז.

ניקח אדם פשוט מהרחוב: הוא חי די טוב. אבל פתאום מתחילות להגיע אליו צרות ובעיות מכל הכיוונים: הוא מסתכסך עם האישה, הילדים אינם ממושמעים, הבריאות רופפת והרופאים אינם עוזרים… בכל מקום הוא מגלה רע, רע לו יותר ויותר, ואין הקלה.

למען האמת, גם לסובבים אותו קורים דברים דומים, וזאת כבר חצי נחמה. הרי האדם בודק את עצמו ביחס לאחרים, גם בשמחה וגם בצער. כשהצרה מקיפה את כולם, קל יותר לסבול אותה. כולנו נוצרנו מנשמה אחת, ואף אחד אינו יכול להעריך את עצמו כפי שהוא, בניתוק מהאחרים. אנחנו משווים את מצבנו עם הרווחה או הצרה הכללית. אני לא יכול להעריך את עצמי בצורה טהורה. ללא הסביבה האנושית אני מתדרדר לדרגת החי. ואם לא יהיו חיות, אני אהפוך לצמח. תשים אדם ביער ללא חיות, והוא בעל כורחו יהיה דומה לסביבה הצומחת.

אם כן, היום אנחנו נמצאים בדיוק בשלב שבו המשבר מקיף את העולם כולו. אמנם כלי התקשורת ממתיקים את המצב, כשהם מראים שבכל מקום האנשים מרגישים רע. זה מרגיע לזמן מה, כדי שהמכות הבאות יהיו חזקות יותר ועמוקות יותר, עד שיהפכו לבלתי נסבלות. אבל בינתיים, כשאני מסתכל על האחרים, אני מרוצה מהחיים שלי, למרות שהצרות כבר מקיפות אותי מכל עבר. הייסורים של האחרים מטשטשים אותי, ובסופו של דבר הרע יפרוץ לתוך התודעה, לאחר שהוא יגיע לעוצמה כזאת שכבר לא ניתן יהיה לסבול אותה.

אז מה לעשות במצב של חוסר אונים, כשמתעוררת השאלה על החיים והמוות? – במקרה כזה, הייסורים עצמם מראים לך שהם לא באו במקרה, אלא באופן מטרתי. שרשרת הרשימות מביאה אותך למחשבה כזאת.

אבל אנחנו לא רוצים להוביל את האנושות בדרך הזאת, שבה מצפות לה מגפות, אסונות טבע, מלחמות עולם וכן הלאה. אנחנו רוצים להביא את האנושות מראש להכרת הרע, כבר עכשיו, כל עוד האנשים מרגיעים את עצמם על ידי צרות של אחרים ותקוות שווא.

איך אפשר לעשות את זה? – מדובר כאן על הבנת ההשגחה: אתה רואה שהיא ממתיקה לך את החיים, ויחד עם זאת, אתה רואה את המקל שמכינים עבורך, למקרה שבו כבר עכשיו, דרך הייסורים הממותקים, לא תבחין בהשגחה הזאת בצורתה האמיתית.

כזאת היא דרך התורה וכזאת היא דרך הייסורים. הכול בידיים שלך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 16.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תשמור את התרופה עד לרגע האחרון
קרן אור מבעד לעננים
איך לקבל טיפול, אם אתה לא מרגיש שאתה חולה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest