דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / עבור מי לדרוש איחוד?

עבור מי לדרוש איחוד?

שאלה: עבור מי אני צריך עכשיו לדרוש איחוד? עבור הקבוצה או עבור כל העולם?

תשובתי: הנשמה הכללית מתחלקת להרבה חלקים, וסדר ההתעוררות שלהם מתחלק להמון שלבים. יחד עם זאת, אנחנו עוברים שני תהליכים:

1. כחלק שקיבל התעוררות מלמעלה, אנחנו חייבים ליישׂם אותו ולתקנו. רק לאחר התעוררות כזאת האדם שואל את עצמו את השאלה על משמעות החיים ומוצא תשובה בגילוי הבורא. המשׂימה הזאת מוטלת עלינו בראש ובראשונה.

היה נדמה, האם ההתחלה היא לא סופר-אגואיסטית? אמנם לגלות את הבורא זה אומר לגלות את תכונת ההשפעה, האהבה לזולת, וליישׂמה באיחוד עם האחרים. השפעה זה מסירות נפש וויתור על הנאה עצמית: אתה יוצא מתוך עצמך לקראת האחרים ושָם מוצא את הנשמה שלך. לכן הרושם הראשוני הוא שיקרי. אתה מתכונן למצוא את הנשמה שלך ולמלא אותה בתענוג נצחי. הבורא בעצמו נתן לך את אפשרות הזאת, נתן לך דחף לזה. הניסוחים נשמעים די אגוצנטריים, אך התוכן הריאלי שלהם, המהות הפנימית שלהם, מתעלה מעל לאגואיזם. כי הרי אנחנו מיישׂמים את כל זה יחד, בהשפעה, באהבה ובאחדות, בדרך של עזרה הדדית של כל מה שמשתוקק מתוך האדם החוצה, ולא שנבלע על ידו בתוך עצמו.

בעבר למקובלים לא הייתה אפשרות להפיץ את חכמת הקבלה בעולם, ללמוד אותה בגלוי וללמד אחרים. אך גם אז התיקון הפרטי של הנשמות שלהם בקבוצות קטנות, היה מכוון לטובת כל העולם. כי הרי הם היו רוכשים כוח השפעה גדול שפעל בין כל הנשמות בעולם, למרות שהעולם לא הרגיש את זה.

2. היום אנחנו צריכים לפעול בכיוון אחד נוסף. אנחנו לא רק מתקנים את עצמנו ורוכשים כוח השפעה פנימי גדול בקבוצות שלנו, אלא גם מפיצים ידע קבלי בכל רחבי העולם. אלו הם שני הווקטורים של המאמצים שלנו, והם חיוניים ביותר.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אינך יכול להתווכח עם הבורא
להזרים דם חדש בעובר הרוחני

One comment

  1. שלום לרב אם אנחנו כקבוצה שהבורא העיר והפגיש אותנו יחד בכדי שנדרוש כולנו יחד בזמן שאנו לומדים חכמת קבלה ספרי מקובלים שיעורר את כלל ישראל לחיבור ואהבת אחים דרישה מיוחדת וברורה שאנו מבינים שרק כלל ישראל ביחד שהיו ברוחניות ונשברו יתחברו בחזרה תבוא הגאולה השלמה ונצא מהגלות האחרונה לגאולה שלמה אז נרגיש שינוי אמיתי בעולם ונראה ניצנים של רוחניות כמו שביקשו מקובלים בקבוצה קטנה כך אנחנו כקבוצה גדולה נדרוש אך ורק חיבור עם כלל ישראל כי לבד אי אפשר ברוחניות חייב להיות דבר שלם ולא חצוי אז כל שיעור שלומדים צריך לבקש מכל החברים כוונה ורצון שלם ודרישה מהבורא תפילה להתעוררות כלל ישראל ובזכות חג החנוכה נצפה לאור הגאולה במהרה בימינו אמן כן יהי רצון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest