דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה בתוך הלב השבור

עבודה בתוך הלב השבור

מתוך ספרו של הרמח"ל, "אדיר במרום":

"רז"ל אמרו, "איזהו עבודה שבלב זו תפלה". הנה הנוקבא בסוד מה שמנהגת את כל העולמות נקראת לב. ונמצא כי כל הלבבות שבכל האנשים, אינם אלא חלקים מן הלב הזה. פירוש, כל הנשמות הם נשרשים בנוקבא ולכן נקראים חלקים שלה. והנה ענין זה של לב מתפרש כמו כן בכל הנשמות הנשרשות בה.

ונמצא שאין בחינה של לב זה שלם, עד שיכלול כל בחינות הלב היוצאין ממנו בכל הנשמות. ואז בהיותו הוא כולל, כך יהיה מבין, בסוד "הלב מבין" אל כל ההנהגה בכללות."

צריך להבין, שאנחנו חלקי ה"מלכות" הכללית שנקראת "הלב" הכללי, וצריכים לאחד את הלבבות שלנו. בזה אנחנו מתקנים אותם. אף אחד מאיתנו לא צריך את התיקון הפרטי שלו, כי באדם עצמו אין מה לתקן, אלא רק את היחס שלו לזולת.

זאת האבחנה הראשונה שאנחנו צריכים להבין: אף אחד אינו מקולקל בפני עצמו, אלא רק הקשרים שלנו זה עם זה הם שמקולקלים. על ידי תיקון כל הקשרים האלה וחיבור בינינו, אנחנו נתמזג ללב אחד כללי. ולפי מידת ההתחברות אנחנו נבין את המשפיע, את הדרגה ואת התכונה שלו, כי אנחנו בעצמנו נהפוך להיות כמוהו.

ובזה אנחנו צריכים לעסוק, בחיבור שלנו מעל לכל האבחנות האגואיסטיות שמתגלות, שמבדילות, מרחיקות ודוחות אותנו זה מזה. עד שאנחנו נראה, שכל המקרים שבחיים שלנו נועדו להראות לנו את מקום העבודה שלנו, איפה עדיין אין בינינו חיבור.

כל מה שקורה איתנו בעולם הזה זה סכום של המצבים הפרטיים שנובעים מחוסר חיבור. וכאשר המצבים האלה מתחברים יחד, אז אנחנו מרגישים כזאת מציאות כמו "העולם הזה", כלומר חוסר חיבור בכל מיני אבחנות. הוא מתגלה לנו באותה המידה שאנחנו מסוגלים לשרוד בתנאים של כזה חוסר חיבור ומתוכו להתחיל את התיקון.

ולכן כל העבודה שלו היא בהעלאת מ"ן לחיבור הזה, בכך שמשתמשים בכל האפשרויות. ואז אותו האור שפעם היה ממלא את הכלי השלם של הנשמה, ישפיע על כל החלקים שלנו ויחבר חזרה, בזה שנחזור לנשמה אחת, ללב אחד.

כל העבודה נעשית בלב השבור, כדי לחבר בו את הלבבות שלנו ובהתאם לזה נקבל גם הרגשה וגם הבנה מה זה להיות לב שלם כללי.

אם אנחנו מרגישים את עצמנו כאורח שנמצא מול בעל הבית ומתוכו יכולים למשוך את הקווים למצבנו הנוכחי, אז אנחנו לא נטעה באף אחד מהמצבים שבהם אנחנו מוצאים את עצמנו.

מתוך ההכנה לשיעור 03.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה בדיוק צריך לתקן?
החיבור שהורס את הרע
תחפש במקום הנכון ותמצא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest