עבודה בשדה

"ואם משדה אחזתו יקדיש איש לה' והיה ערכך לפי זרעו זרע חמר שערים בחמשים שקל כסף: ואם גאל יגאל את השדה המקדיש אתו ויסף חמשית כסף ערכך עליו וקם לו" (ויקרא, בחוקותי, כ"ז, ט"ז, י"ט).

שדה הוא תחום הרצונות בהם אנחנו יכולים להשתמש. אדמה מסמלת בפני עצמה את הרצונות הכי שפלים, פרימיטיביים והתחלתיים (דרגת דומם). אבל אפשר בכוח להופכם לרצונות בדרגת צומח, רצונות בדרגת צומח ניתן להפוך לדרגת חי ומדרגת חי לדרגת מדבר. לכן שדה מהווה יסוד, בסיס, העבודה שלנו.

הדבר העיקרי שעלינו לעשות הוא להתייחס לשדה כאל הזדמנות להשיג את הדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר. לכן בתורה מדובר הרבה מאוד על קנייה, מכירה, כיבוש שטחים, עבודה בשדה, במושגים האלה הכוונה היא לא לפעולות פיזיות בעולם הגשמי, אלא גידול הרצונות בדרגת אפס (אדמה) לרצונות בדרגות א', ב', ג' וד', כלומר דרגות דומם, צומח, חי ומדבר. זוהי העבודה בשדה.

ודאי שבשדה גדלים גם עשבים שוטים וגם עצי נוי ועצים שמניבים פירות. ישנם שדות שבהם רועים עדרים וחיות בר. כלומר אדמה זה היסוד, הבסיס, של כל מה שקיים: רצון בסיסי שממנו האדם מפתח את כל השאר. בעולם שלנו העבודה עם האדמה נעשית באופן טבעי, מפני שכוחות ההתפתחות דוחפים אותנו אליה, ואילו בעולם הרוחני האדם מתחיל הכול מאפס, הוא מברר איזה רצון מדבר בתוכו עכשיו ומה הוא צריך לעשות איתו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 10.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest