דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה אהובה – שליחות או ייעוד?

עבודה אהובה – שליחות או ייעוד?

שאלה: את הייעוד שלי אני מצאתי אך ורק בעבודה האהובה. תאמר לי, האם הלכתי בכיוון הנכון? יכול להיות שמצאתי את השליחות שלי, אך איבדתי את הייעוד?

תשובתי: באמת, למצוא עבודה מעניינת, להיכלל בתוכה ולהתמוסס בה, זה אושר גדול עבור האדם. זה סימן שמצאת את השליחות שלך. בזמנו גם אני ניסיתי למצוא את עצמי, בעבודה אהובה, מושכת וממלאת, אבל אחר כך הבנתי שאין בזה משמעות. אני זוכר, איך מדען אחד ייעץ לי לקחת תקופה מסוימת בהיסטוריה, למשל את "מלחמת שלושים השנים", ולהתעמק בלימוד וחקר שלה.

 ומה הלאה?

 תהיה מומחה ל"מלחמת שלושים השנים", אם תקדיש לכך את חייך.

אני כאגואיסט גדול, סברתי שלא כדאי לשלם בחיי עבור "מלחמת שלושים השנים שנמשכה 400 שנה. התשלום נראה לי גבוה מידי. החיים זורמים, האדם מתפתח ופתאום הוא מתחיל להבין שעסק בדבר ריקני. איפה שקודם שררו מילוי והתלהבות: "כמה מעניין, באיזה צורה מוצלחת זה יצא!", פתאום נוצרת ריקנות, אכזבה, חוסר באנרגיה פנימית. וזה נורא. לאן נעלמו השנים? בשביל מה? מה לחפש עכשיו? כבר לא אותם הכוחות, לא אותם הרצונות, לא אותן האפשרויות. ויוצא, שלא כדאי בחיים האלה לשחק יתר על המידה בשעשועים גשמיים, אלא צריך לבחור מה שיהיה כערך מתמשך הכי גדול והכי חשוב, שיהיה בלתי משתנה, למעלה מהחיים שלנו. אבל למעלה מהחיים שלנו יכולה להיות רק נצחיות, דווקא את הנצחיות הזאת אנחנו צריכים למצוא.

וכאן נשאלת השאלה: האם אני הולך על זה או לא? אם אני מסכים, אז לא יכולים להיות לי שום מחסומים, אלא רק השגת הנצחיות! זה צריך להיות הרף של האדם, אחרת הוא מוריד את עצמו לדרגה בהמית. לכן אנחנו צריכים להתחיל לעסוק דווקא בבירור של הדרגה הזאת בה מושגת הנצחיות. ולא סתם נצחיות, כי אין כל טעם להתקיים לנצח בדרגה הגשמית, אין לנו צורך בנצחיות כזאת. אפשר לגשת לכל אדם ברחוב ולשאול אותו: "האם היית רוצה להישאר כזה לנצח?", ספק אם הוא יסכים. רק פחד בהמי מהמוות מחייב אותנו לחיות, אבל בעיקרון, כל זה לגמרי חסר תכלית. לכן כל אחד צריך לברר את ייעודו הנעלה.

שאלה: אבל יחד עם זאת, צריך שלאדם יהיה מקצוע?

תשובתי: צריך שלכל אחד יהיה מקצוע, כדי שאדם יוכל לפרנס את עצמו בצורה נורמלית, להיות מועיל לעצמו ולבני אדם, לעסוק בעבודה אהובה ולהרגיש שלא מבזבז את זמנו לריק. אבל יחד עם זאת, אם ישנה אפשרות, הוא צריך לעשות כך שכל דקה מהחיים שלו תהפוך לצעד קטן למטרה הגדולה, השגת נצחיות ושלמות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 25.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest